„Tisztában vagyunk azzal, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos félrevezető információk terjedése alááshatja a bolygó védelmére irányuló erőfeszítéseket" - írja a Twitter a föld napja alkalmából bevezetett új irányelvéről.
A céljuk, hogy megállítsák a klímaválságot bagatellizáló, vagy azt tagadó nézetek terjedését. Mostantól tiltva lesznek azok a hirdetések, amik ellentmondanak az éghajlatváltozással kapcsolatos "tudomány konszenzusnak". Hogy mi a tudományos konszenzus, azt az ENSZ éghajlatváltozási kormányközi testülete fogja meghatározni, a szervezet jelentései alapján fogják eldönteni, hogy mely hirdetések sértik a szabályokat. Többen azonban aggódnak, hogy a Twitter korlátozási törekvése súlyosan korlátozhatja a szólásszabadságot.
"Úgy gondoljuk, hogy az éghajlatváltozás tagadásából nem szabad pénzt csinálni, a félrevezető hirdetések nem terelhetik el a klímaválságról szóló fontos diskurzust" - írják.
A lépés nem egyedi, több nagyvállalat, így a Google és a Facebook is egyre több eszközzel lép fel - nem csak - a klímaváltozással kapcsolatos dezinformáció ellen. (WashingtonPost)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.