A Suzuki körül érik az újabb dízelbotrány, az esztergomi gyárban is jártak nyomozók

április 27., szerda 19:54
1

A német, olasz és magyar ügyészség is házkutatásokat tartott, hogy felderítsék, használtak-e a Suzuki dízelüzemű járműveiben olyan illegális eszközöket, melyek manipulálják a károsanyag-kibocsátási értékeket annak érdekében, hogy a járművek megfeleljenek az európai uniós előírásoknak. A razzia az európai büntetőjogi együttműködésért felelős ügynökség, az Eurojust koordinált akciója volt.

A német ügyészség közleménye szerint olyan felelős pozíciójú személyekkel kapcsolatban nyomoznak, akik a Suzukinál, a Suzukinak dízelmotorokat szállító Stellantisnál, valamint a motorokhoz alkatrészeket szállító Marelli autóalkatrész-gyártónál dolgoznak.

„Az eszközöket állítólag nagyszámú autó olasz gyártmányú dízelmotorjába szerelték be, azt a látszatot keltve, hogy a járművek nitrogén-oxid-kibocsátása megfelel az uniós előírásoknak” - közölte az Eurojust. A motorokat ezután egy magyarországi gyártóüzemben szerelték be az autógyártók modelljeibe.

A japán Suzuki - amelynek európai központja Németországban van - szóvivője azt mondta, hogy a vállalat és a helyi vezetés együttműködik a nyomozó hatóságokkal. A Stellantis is azt közölte, hogy leányvállalatát, az FCA Italy-t érintő vizsgálat ügyében együttműködik, a Marelli hasonlóképpen.

Az esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. Fotó: Szigetváry Zsolt/MTI/MTVA

A Magyar Suzuki Zrt. a HVG-nek megerősítette, hogy az általa korábban gyártott dízel járművekkel kapcsolatban vizsgálat kezdődött. „Vállalatunk mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki Zrt. minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és ezeknek megfelelően folytatja működését” - írták.

Az eddigi legnagyobb dízelbotrány a Volkswagennél robbant ki 2015-ben, miután kiderült, hogy illegális szoftverek segítségével manipulálták a dízelmotorok tesztjeit. Világszerte 11 millió jármű volt érintett a botrányban, és eddig több mint 40 milliárd dollárjába került a német autógyártónak. (Reuters)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt