Három influencer-ügynökséget bírságolt meg a GVH, mert szabálytalanul reklámoztak gyerekeknek

Média
2022 május 17., 11:44
comments 2

A Gazdasági Versenyhivatal összesen 900 ezer forintra büntetett meg három magyar influencer-ügynökséget, miután nem megfelelően hajtották végre a GVH által egy tavalyi ügyben előírt, „a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat”. A három cég a Bona Extra Kft., a P4R Digital Agency Kft. (közismertebb nevén Post For Rent) és a Social Guru Magyarország Kft. (ez az egykori magyar Brangelina férfi fele, Szabó András Csuti cége).

photo_camera Fotó: DA QING/Imaginechina via AFP

Az ügy abból indult, hogy tavaly 350 millió forintra büntette a GVH az Ask Bongo mobiljátékot működtető ausztrál céget, mivel burkolt reklámokkal próbált gyerekeket rávenni arra, hogy emelt díjas SMS-eket küldjenek, és elhallgatták azt, hogy ezek az üzenetek mennyibe kerülnek. A céggel együttműködött a játék népszerűsítésében három magyar influencerügynökség és egy webtartalomgyártó, így őket is felelősnek találta a hivatal. Ugyanakkor a cégek együttműködőek voltak, ezért akkor bírság helyett írták elő számukra az említett programot, egyéves határidővel. Ennek leteltével a GVH azonban úgy találta, hogy a négy cégből három késve, vagy hiányosan dokumentálva hajtotta végre a programot. Emiatt kapták a pénzbüntetést. (Via HVG)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.