Csaló gyerektáborokra figyelmeztet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége

augusztus 8., hétfő 13:42
1

Növekszik a nyári gyerektáborokra érkező panaszok száma - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Sok család arról számol be, hogy a beígért program vagy teljes egészében elmaradt, vagy a napi négyszeri étkezés helyett csak kettőt kaptak a gyerekek, a nagy forróságban nem kaptak egyáltalán vizet, vagy a kézműves foglalkozásokon csak úgy vehettek részt, ha vittek magukkal felszerelést, pedig erről előzetesen nem volt tájékoztatás.

Gyerekek egy úszótáborban Belgiumban. Fotó: THIERRY ROGE/Belga via AFP

Hatalmas a választék, a FEOSZ szerint a legnagyobb hiányosság, hogy nincs meghatározva, ki lehet táboroztató, bárki bárhol szervezhet tábort, ha maga a táborhely megfelel a feltételeknek. Nincs egységes rendszer és törvényi szabályozás. Ezért fontosnak tartják, hogy a szülők minél több helyről próbáljanak informálódni az adott táborról, és akár személyesen is meggyőződni a körülményekről, személyesen találkozni a tábor szervezőjével.

A másik fontos kérdéskör, hogy valóban a beígért szolgáltatásokat nyújtja-e az adott tábor. Mint a szövetség írja, előfordult olyan extrém eset, hogy az ingyenesnek hirdetett programért a helyszínen mégis fizetni kellett. Vagy hogy nem volt elég felnőtt kísérő a gyerekekkel a programokon, az utazáson, egy veszélyeztették a testi épségüket is.

A FEOSZ arra vonatkozóan is számos panaszt kapott már, hogy sok esetben magánszemélyek hirdetik a táborokat, akik nem adnak se számlát, se nyugtát a befizetett összegekről a szülőknek. Ha valóban nem megfelelő szolgáltatást nyújtott a tábor, akkor lehet árleszállítást követelni a táboroztatótól. Ennek viszont alapvető feltétele, hogy bizonyítani tudjuk, milyen szolgáltatást ígért a tábor, és mennyi vételárat fizettünk ki, tehát mindenképpen szerződést kell kötni a táboroztatóval, amiben rögzítik az alapvető feltételeket, vagy legalább a szórólapot eltenni, a hirdetést tartalmazó weboldalt lementeni.

A FEOSZ-hoz eljutott bejelentésekből kiderül, hogy a szülők sokszor hiába keresik meg panaszukkal a különböző szerveket. Volt, hogy a rendőrség a bejelentést elutasította, egy másik esetben a NAV indított ugyan eljárást, de ez önmagában a problémát nem oldja meg.

A FEOSZ megkeresi a fogyasztóvédelemért felelős Igazságügyi Minisztériumot, hogy felhívja a figyelmet a jogszabályalkotás szükségességére a magyar családok védelme érdekében. A szövetség néhány éve már kezdeményezte a gyerekek nyári táboroztatása érdekében minimum a regiszter, bejelentési kötelezettség előírását, ám akkor azt a választ kapták, hogy nincs szükség változtatásokra.

Ha önnek is volt rossz tapasztalata gyerektáborral, ami nem nyújtott elégséges szolgáltatást, vagy nem azt kapta a gyerek, amit a tábor ígért, írja meg nekünk a megirom@444.hu emailcímre!

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt