A Kaliforniai Légszennyezést Ellenőrző Testület (California Air Resources Board) döntése alapján ugyan 2035-ben az értékesített autók ötöde még lehet tölthető hibrid, amit részben belső égésű motor működtet, de a fennmaradó modelleknek teljesen elektromos vagy hidrogén hajtásúnak kell lennie.
A szabályozás alapján az első határidő 2026 lenne, amikorra az értékesített új autók harmadának úgynevezett nulla-kibocsátásúnak kell lennie. Ez az arány idén az első negyedévben 16 százalék volt Kaliforniában, vagyis az előírás fele.
Ennek hatására Kalifornia államban felére csökkenne a járművek károsanyag-kibocsátása, bár a döntés alapján a már üzembe helyezett benzin és gázolaj-üzemű autók további használata megengedett lesz, illetve a használtautó-piacot sem korlátozza.
Kalifornia példáját más államok is követhetik, jelenleg az Egyesült Államok szövetségi államai közül már 17-ben fogadtak el a belső égésű motorok kivezetésére bizonyos intézkedéseket. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.