Negyven éve készült el az M3-as autópálya bevezető szakasza. Tudják, ez az a csomópont, ami a belvárostól - ha nincs dugó - pár perc autózásra van csupán, mégis úgy néz ki, mintha autópályák találkozása lenne. 1982-ben a két szélső, vasútvonalakat áthidaló felüljárót adták át
Így nézett ki az átadás évében:
Ez pedig egy néhány évvel későbbi kép a magasból, azóta is pont ilyen.
A Közlekedési Múzeumban volt egy kiállítás a meg nem épült Budapestről. Bánhatjuk, hogy a tervek egy része, így a Budapestet tényleg behálózó metróvonalak vagy a Dunán átvezető gyaloghidak nem készültek el, másokért viszont nem kár. Nos, ez utóbbi listát gyarapítja a többszintes Hungária körút. Alul hömpölygött volna a városi forgalom a villamossal, nagyjából úgy, ahogy most, fölül viszont egy autópálya futott volna végig a Váci úttól egészen az M1-M7-es autópálya közös szakaszáig. Az M3-as becsatlakozását látva olyan, mintha a megépítésekor még mindig számoltak volna a Hungária körúti autópályával.
A korabeli tervekről Domonkos Csabával, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főosztályvezetőjével beszélgettünk.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.