„Nagyon sajnáljuk, azonnal ellenőrizzük a belső folyamatokat, hogy ez többet ne fordulhasson elő. Elnézést kérünk a hibáért” – írta a német KFC, miután a kristályéjszaka évfordulóján a cég appja a következő promóciós üzenetet küldte:
„Ma van a kristályéjszaka emléknapja! Kényeztesd magad zsenge sajttal és ropogós csirkével. Most a KFCheesben!”
A kristályéjszaka, a novemberi pogrom központilag megtervezett és irányított, országos zsidóellenes támadássorozat volt 1938 novemberében, ami több mint 90 emberéletet követelt, és elpusztított számtalan zsidó tulajdonban levő vállalkozást és istentiszteleti helyszínt. A kristályéjszakát a holokauszt kezdeteként szokták emlegetni.
A németeknél komolyan veszik az esemény emlékezetét, számos emlékmű készült, beszélgetéseket, vitákat tartanak, reflektálva a nácik által elkövetett bűnökre.
A KFC németországi vezetése egy botot hibáztatott az üzenetért, amely automatikus promóciós üzeneteket küld az adott ország naptárának ünnepei alapján.(BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.