54 milliárd forintot költött 2021-ben a kormányzat sajátos nyelvén "tájékoztatásnak" nevezett plakátkampányokra a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda, írja a HVG a 2021-es zárszámadás alapján. Kommunikációra a 2021-es költségvetésben ennek kevesebb, mint a felét, 24 milliárdot különítettek el eredetileg.
A hatályos jogszabályok szerint a minisztériumokat a gyakorlatban egyáltalán nem korlátozza, hogy a költségvetési törvény alapján mekkora keretből működhetnek, mert a kormány saját hatáskörében szinte korlátlanul eltérhet a költségvetési törvénytől, írja a HVG.
A Kabinetiroda a túlköltekezés indokaként a járványügyi online konzultációt, valamint a 2021-es nyári nemzeti konzultációt hozta fel, illetve azt, hogy arra törekednek, hogy folyamatosan "tájékoztassák" a magyar állampolgárokat az őket érintő kormányzati döntésekről. Vagy éppenséggel arról, hogy Soros, migránsok, vagy legaktuálisabban arról, hogy Brüsszel szankciókkal bombázza Magyarországot - bár éppenséggel a szankciókkal sújtott Oroszország bombázza valódi bombákkal Ukrajnát.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.