Csetüzenetek villannak fel egy élő videón, amin a főszereplő alszik, aztán elsötétül a kép. Elindul a stáblista, a film elejéhez képest szokatlanul hosszan, ráadásul visszafelé lejátszva. Eközben perui őslakos törzs dala szól.
A Tár című filmet igazán nem lehet azzal vádolni, hogy minden erejével be akarná húzni a nézőt a kezdéssel. A metszően elitista első nagyjelenet pedig csak ezután kezdődik. Lydia Tár, a Berlini Filmharmonikusok világhírű karmestere színpadi interjút ad Adam Gopniknak, a New Yorker újságírójának, aki önmagát alakítja. Méltatják a pártalan életművet, repkednek a zenetörténeti utalások. A női karmesterek történelmi szerepéről és Mahler Ötödik szimfóniájáról beszélnek. Arról, hogy Tár tanítómestere Leonard Bernstein volt. Ezzel párhuzamosan pedig azt látjuk, hogyan készíttette el a kifogástalan minőségű ruháját, hogyan készült fel. A magas értelmiség pózai töltik be a vásznat, minden rezdülés azt üzeni: itt van egy megkérdőjelezhetetlen zseni, aki ráadásul olyan pozícióba küzdötte fel magát a szakmájában, ahova nőknek ritkán sikerült. Karmesterként egy kézmozdulattal nemcsak egy teljes zenekart tud irányítani, hanem magát az időt uralja.
Állj mellénk, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.