2023 első hónapjaiban volt a legjobb magyarként rajongani a kerékpársportért. Mármint valaha a legjobb. A 2000-es évek elején szép sikereket, még egy világbajnoki ezüstérmet is szerző Bodrogi László sajnos pont a sportág legkevésbé szórakoztató szakágában, az időfutamban volt igazán jó. Valter Attila viszont, akinek ezt a magyar bringás aranykort köszönhetjük, nem csak ott volt az utóbbi hónapokban a világ legjobb versenyein, hanem versenyben is volt, sőt, még a győzelemért is küzdhetett. És aki ezt a sportot szereti, alapvetően a versenyért és a küzdelemért szereti.
Mióta a 2021-es Giro d’Italia három szakaszán is viselhette az összetettben első helyen állónak járó rózsaszín trikót, Valter a magyar sportolók azon nagyon szűk elitjébe tartozik, akiknek a nevét nem csak Magyarország határain innen, vagy egy rétegsport világán belül ismerik. Az országúti kerékpározás az igazán népszerű labdajátékokkal természetesen nem versenyezhet, de világszerte komoly közönsége van, Nyugat-Európában pedig ott a helye az esti tévéhíradó végén a sportblokkban.
Valter ráadásul nem csak egy népszerű sportágban versenyez, hanem annak egyik legjobb csapatában. Bár a holland bázisú Jumbo-Visma 2023 tavaszán már nem annyira emelkedett ki a mezőnyből, mint 2022 őszén, amikor leigazolták a magyar versenyzőt, de nem véletlenül vezetik továbbra is az UCI, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség csapatranglistáját. Szerencsére a hollandoknál nem olyan nagy a szponzori nyomás, vagy talán jobban adnak a sportág hagyományaira, így Valter a piros-fehér-zöld magyar bajnoki mezben tekerhette végig a tavaszt, aminek köszönhetően mindig könnyű volt kiszúrni a bolyban még egy mobiltelefon képernyőjén is.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!