A japánok szerint a Barbie és az Oppenheimer közös reklámja elbagatellizálja a Hirosimában történteket

külföld
2023 augusztus 01., 10:33

A Warner Bros Japán bírálta „az amerikai kollégáik” által a Twitteren megosztott Barbenheimer-posztokat, vagyis azokat a poénosnak szánt bejegyzéseket és képeket, amikben összemosták Greta Gerwig Barbie-filmjét, illetve a Hirosimára és Nagaszakira ledobott atombombák mögött álló Oppenheimert

photo_camera Fotó: CHRIS DELMAS/AFP

„Mivel a Barbie és az Oppenheimer című filmeket július 21-én mutatták be az Egyesült Államokban, a rajongók mozgalmat (#Barbenheimer) indítottak, hogy egyszerre nézzék meg őket. Rendkívül sajnálatosnak tartjuk a Barbie amerikai Twitter-oldalának reakcióit, amik a rajongók által indított mozgalomra érkeztek. Arra kérjük az amerikai központot, hogy tegye meg a megfelelő lépéseket, és elnézést kérünk azoktól, akiket megsértettek ezek a meggondolatlan cselekedetek” – írták a Barbie-film hivatalos japán Twitter-oldalán közzétett bejegyzésben.

A japánoknak azzal volt problémájuk, hogy az internetet elárasztották olyan képek, amiken rózsaszín gombafelhőket és robbanásokat lehet látni. Ezután lett trend Japánban a #NoBarbenheimer hashtag, mondván, hogy a Barbie és az Oppenheimer közös marketingje elbagatellizálja a nukleáris fegyvereket és a bombázások hatását Japánra, amit atomtámadás ért 1945-ben.

A Barbie-t csak augusztusban mutatják be Japánban, azt pedig továbbra sem tudni, mikor kerül a japán mozikba az Oppenheimer. Christopher Nolan filmjét leginkább azért bírálták, mert nem mutatja be a Hirosimában és Nagaszakiban okozott pusztítás mértékét, ahol a becslések szerint 220 000 ember halt meg a bombázások és azok következményei miatt. (Guardian)