Egy amerikai bíró helyt adott egy keresetnek, amit a Burger King megtámadott, így bíróság előtt kell tisztáznia magát a gyorsétteremláncnak, ami a vád szerint megtévesztette az éhes vásárlókat azzal, hogy a Whopper szendvicsét a valóságosnál nagyobbnak tüntette fel.
Roy Altman amerikai körzeti bíró Miamiban azt mondta, hogy a Burger Kingnek meg kell védenie magát azzal az állítással szemben, hogy a Whopperek ábrázolása a bolti menükön félrevezeti az észszerű vásárlókat, ami szerződésszegést jelent.
A csoportos kereset azzal vádolja a Burger Kinget, hogy olyan hamburgereket ábrázol, amikben az összetevők „túlcsordulnak a zsemlén”, azt a látszatot keltve, hogy a hamburgerek 35 százalékkal nagyobbak, és több mint kétszer annyi húst tartalmaznak, mint amivel az étterem szolgál.
A Burger King kifogása szerint nem kötelező olyan hamburgert szállítani, ami „pontosan úgy néz ki, mint a képen”, de a bíró szerint az esküdtek feladata „megmondani, mit gondolnak az észszerű emberek”.
A bíró a határozatában azt is lehetővé tette, hogy az ügyfelek gondatlanságon alapuló és jogalap nélküli gazdagodási követeléseket indítsanak. A megegyezés közvetítésére irányuló korábbi erőfeszítések sikertelennek bizonyultak.
A bíró elutasította a cég tévés és online hirdetéseken alapuló állításait is, mert nem talált olyan állítást, amikben a Burger King a hamburger „méretére” vagy a húspogácsa súlyára vonatkozólag olyan ígéretet tett volna, amit nem teljesített.
A McDonald's és a Wendy's hasonló per ellen védekezik a brooklyni szövetségi bíróságon. A felperesek ügyvédje ott Altman véleményére hivatkozva indokolta az ügyük folytatását.
A Taco Bellt a múlt hónapban szintén beperelték a brooklyni bíróságon, mert a vád szerint olyan Crunchwrapst és mexikói pizzákat árusított, amik állítólag csak feleannyi tölteléket tartalmaznak, mint amennyit hirdettek.
Minden perben legalább 5 millió dollár kártérítést követelnek. (Reuters)