A Carrefour nevű francia szupermarket figyelmeztető jelöléseket tesz ki a vásárlóknak olyan termékeknél, ahol „zsugorodás” volt, vagyis kisebb lett a termék mérete, de az ára nem.
Ilyen megjelölést kapott például a Lipton Ice Tea, Lindt csokoládé és Viennetta fagylalt. A Lipton Ice Tea 1,5 literes üdítő 1,25 literre zsugorodott, amit egy fogyasztó nem biztos, hogy rögtön észrevesz, amikor leemeli a polcról. A Carrefour ezzel akar nyomást gyakorolni a termékeket gyártó cégekre, hogy az árakat alacsonyan tartsák.
„Nyilvánvalóan az a cél, hogy megbélyegezzük ezeket a termékeket, hogy rávegyük a gyártókat arra, gondolják újra árpolitikájukat” – mondta Stefen Bompais, a Carrefour ügyfélkommunikációs igazgatója.
Franciaország is magas inflációval küzd. Júniusban Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter 75 kiskereskedőt és fogyasztói csoportot hívott össze az árakról szóló tanácskozásra, ahol azzal vádolta a gyártókat, hogy nem szabtak gátat az inflációnak. (BBC)