Orbán azt állította, hogy vízfelesleg van Magyarországon, amit a csatornarendszeren keresztül az ország bármely pontjára el lehet vezetni
Orbán legmeghökkentőbb válaszait talán az akkugyárak ügyében adta. Konkrétan azt mondta, hogy Magyarországon nemhogy nincs vízhiány, de vízfelesleg van. Ha lehet, ennél is különösebb tényállítása volt, miszerint létezik egy olyan csatornarendszer, amin keresztül a vízfelesleget el tudjuk vinni bárhová az országban. Orbán ezt nem ironikusan mondta. Arról is említést tett, hogy "a Duna 5 másodperc alatt többet hoz, mint amennyit egy akkugyár egy év alatt elfogyaszt vízből", jóllehet a tervezett és épülő akkugyárak jelentős része a Dunától többszáz kilométerre található.
Orbán hosszabb, nem kevésbé egyedi magyarázatot adott arra, hogy a kormány miért feküdt rá ennyire a kínai akkugyárak engedélyezésére.
Levezetése szerint jelenleg úgy 140 ezer ember dolgozik az autóiparban Magyarországon, ami durva becsléssel 500 ezer ebből élő embert jelent a családtagokkal együtt. De az Unió döntése értelmében 2035 után nem lehet robbanómotoros autót gyártani az Unióban. Orbán szerint az ebből eredő problémákat egyetlen módon lehet megoldani: ha olyan technológiai váltást hajtunk végre ezekben az üzemekben, hogy 2035 után is folytathassák a termelést. Orbán kissé zavaros módon arról magyarázott, hogy emiatt akkor maradhatnak meg a jelenlegi autógyárak, ha akkumulátorgyárak épülnek melléjük. Nem volt világos, hogy a Mercedes vagy az az Audi gyárainak elektromosautó-gyártásra törénő átállítását, a saját, piacképes e-autóik kifejlesztését mennyiben befolyásolná, hogy vannak-e Magyarországon kínai akkugyárak a közelükben.