Ha valaki részegen vezet, és belecsapódik egy autópályán egy kivilágított munkagépbe, majd többször megpördül, végül az oldalán áll meg az autójával, mi az, amit semmiképpen ne csináljon?
Erre a kérdésre adott mozgóképes választ az állami közútkezelő egy, a Facebook-oldalán csütörtökön megosztott, de még egy augusztusi esetet rögzítő videóval.
A lengyel rendszámú terepjáróval balesetet okozó szír sofőr, aki az M0-son éjszakai kaszálást végző munkagépbe csapódott a belső sávban, és aki a közútkezelő információi szerint ittas volt, úgy érezte, a legjobb, ha elmenekül a helyszínről. Na de hogy! Részeg fejjel mindenki hozott már egy-két idióta döntést, de az övé minimum dobogós:
elkezdett az arra járó, a balesetet és az ő törött kocsiját kikerülő autósoknál bepróbálkozni, hátha valaki elvinné. Majd amikor senki, elindult gyalog.Az éjszakai sötétben, részegen, láthatósági felszerelés nélkül, egy gyorsforgalmi úton, ahol senki nem számít gyalogosra, és örül, hogy megúszott egy balesetet.
Tulajdonképpen mázlistának mondhatja magát, hogy a rendőrök, ha több száz méterrel arrébb is, de élve elfogták. Ellene az Rtl.hu szerint szabálysértési eljárás indult.
Közszolgálati jótanács a végére Pécsi Norbert Sándortól, a közútkezelő szóvivőjétől: ha úgy tűnik, hogy elkerülhetetlen az ütközés, akkor satufék, és inkább menjünk neki az energiaelnyelőnek, mert az úgy alakították ki, hogy nagyjából 100 km/órás sebességig nem okoz sérülést a nekihajtó autónak. Ha ugyanis megpróbáljuk elrántani a kormányt, és a munkagép szélét kapjuk el a kocsival, az az erőhatás sokkal veszélyesebb, megpörgetheti, megdobhatja, más sávba lökheti át az autót.