A németalföldi festészet eddig lappangó, XVI-XVII. századi mesterművét találták meg a hétvégén, némileg meglepő módon egy manchesteri futballstadionban. A németalföldi piktúra érett korszakában váltak népszerűvé a különféle társadalmi osztályok jellegzetes képviselőit tipizáló portrék és csoportképek. A fáradt vagy mulatozó földművesektől az elmélyülten dolgozó mesterembereken és a vagyonukat büszkén megvillantó tehetős polgárokon át az arisztokratákig mindenféle embertípust megfestettek.
A most előkerült, fentebb csúcsművön az uralkodó osztály tagjainak jellegzetes hisztériáját ragadta meg a művész, ami akkor szokott kitörni, amikor az érintettek úgy érzik, hogy - hallatlan módon! - érdeksérelem érte őket. Egyes művészettörténészek szerint a kép az őrület jeleit mutató főszereplője nem konkrét személyt, hanem egy típust testesít meg. Mások szerint Erling Haaland futballistát ábrázolja, aki a Tottenham ellen hazai pályán 3-3-ra adott bajnoki meccsen, ahol 4 próbálkozásból a kaput sem sikerült eltalálnia, nem tudja feldolgozni, hogy Simon Hooper játékvezető a hosszabbításban belefújt egy szerinte ígéretesen induló Manchester City-akcióba.
Update:
A kép máris komoly vitát kavart a művészettörténészek között, egyesek szerint az ugyanis nem a németalföldi, hanem az olasz barokk festészet jegyeit mutatja. A 444 egyik háttérszakértője a mű kiemelkedő színvonalát meg nem kérdőjelezve inkább Caravaggio hatását emelte ki, rámutatva a hasonlóságra Haaland és Caravaggio Medusájának arca között. Az olasz barokk mester alkotása egyébként azt a pillanatot ragadja meg, amikor a VAR segítsége nélkül dönteni kényszerülő Perseus játékvezető elvágja Medusa utolsó esélyét is arra, hogy megszerezze az angol bajnoki címet.