Akkora kátyúk vannak Tata környékén, hogy már a kormánymédiához tartozó megyei lapban is téma lett

belföld
2023 december 16., 11:20

A kormánymédia bástyáinak számító megyei lapokban és azok online kiadásaiban ritkán lehet arról olvasni, hogy az országban problémák lennének – leszámítva persze a baloldalt, a migránsokat, a brüsszeli és sorosi gáncsoskodásokat. Díjak, sikerek, elismerések, tehetségek, ünnepségek, valamint persze mindenféle avatások, átadások, felújítások uralják a lapokat a központilag kiadott gyurcsányozás, civillejáratás és egyéb rogáni ukázok szellemében született írások mellett.

Ezért is figyelemreméltó, és jelzi, hogy mekkora lehet a baj Komárom-Esztergom megyei utakon az a cikk, ami a Kemma.hu-n jelent meg a gumigyilkos utakról (+fotók!) és az azokra panaszkodó helybéliekről. Néhány idézet a cikkből:

  • Iszonyú veszélyes helyzet volt, hajszálon múlt egy személyi sérüléssel járó baleset (...) olyan veszélyes volt a helyzet hogy biztosítani kellett a helyszínt.
  • Megdöbbentő volt amit a két kis fiatal rendőr srác mondott, hogy napok óta járnak oda mert minden este ez van szürkület után
  • Az elmúlt napokban Tata és Komárom, illetve Kocs és Nagyigmánd között 17 defekthez kértek rendőri biztosítást a kátyúba futott sofőrök.
  • A hátsó Tatai út 8-10-es kilométeres szelvényében van három akkora kátyú, amit eddig még gumi nem élt túl.

A lap munkatársai maguk is colstokot ragadtak, és nekiláttak kátyúkat méricskélni. És ahogy írják: „Az eredmények megdöbbentők voltak: nem ritka a 13-14 centiméter mély gödör, amik sokszor egymáshoz közel sorakozva szinte kikerülhetetlen akadályt képeznek.”

Hogy a kormánylapban megjelent kritikus szavaknak lesz-e következményük, és milyen, izgatottan várjuk.

Frissítés: Az utakat már rendbe tették, mire a cikk megjelent.A Magyar Közút NZrt. cikkünk megjelenése után emailben tájékoztatott arról, hogy „a kemma.hu által közölt cikkben szereplő utak közül Tata és Komárom között csütörtökön és pénteken, míg a Kocs és Nagyigmánd közötti mellékúton tegnap is több tonna aszfaltot dolgoztunk be a hibák kijavítására, így a cikkben szereplő burkolathibák megszüntetéséről is gondoskodtak szakembereink. Tehát az eredeti cikk állításai már csak múlt időben igazak.”

Arról is írtak, hogy az elmúlt napok időjárása is kedvezett az új hibák kialakulásának: „rengeteg eső, hó esett, napközben plusz, éjszaka mínusz fokok vannak, vagyis a fagyási-olvadási ciklusok gyors váltakozása miatt időszakosan megnövekedhet a burkolathibák kialakulása”. A cég azt ígérte, hogy amennyire az időjárás engedi, „vagyis csapadékmentes időben és nulla fok feletti hőmérséklet esetén továbbra is ütemezetten végezzük a javítási munkákat az országos közutakon.”