Költségmegtakarítás miatt több száz munkahelyet szüntet meg a Nike, valamint egyszerűsítik termékkínálatot és növelik az automatizált folyamatok számát, írja a Guardian.
Az amerikai sportruházati márka közölte, „racionalizálja a vállalat működését”, amivel számításaik szerint körülbelül 2 milliárd dollárt, átszámítva körülbelül 690 milliárd forintot takarítanak meg. A változtatásokat 450 millió dollárból hajtanák végre, az összeget elsősorban az alkalmazottak kifizetésére fordítanák. A bejelentésre azután került sor, hogy a Nike közölte, hogy a november 30-ig tartó három hónapos időszakban csak 1 százalékkal nőttek az eladásaik.
A cég részvényei is estek az eredmények bejelentése után, közölték, hogy az éves értékesítés valószínűleg csak 1 százalékkal fog növekedni, ami rosszabb, mint a korábbi, egyszámjegyű növekedésről szóló előrejelzés.
A Jefferies elemzői szerint a Nike eredményei óvatosabb fogyasztói magatartásra utalnak, és azt sugallják, hogy az eladáshoz szükséges nagyobb árengedmények ellensúlyozzák a szállítási költségek csökkenéséből származó megtakarításokat. A szakértők szerint még nem egyértelmű, hogy a Nike mint márka vált kevésbé vonzóvá, vagy a fogyasztók általában kevesebbet költenek.