Visszavonták a H&M iskolai egyenruhákat reklámozó kampányát Ausztráliában, mert az kislányokat szexualizál. A svéd fast fashion cég fotóin két kisiskolás korú lány látható fodros miniruhában és csipkezokniban a „Make those heads turn” szlogen alatt, ami magyarul nagyjából annyit tesz:
„Mindenki utánad fordul majd.”A reklámot látva a kommentelők jogosan tették fel a kérdést, miért is kéne kislányoknak fejeket fordítaniuk, megbámultatniuk magukat az öltözködésükkel, és miért bátorít egy ruhamárka bárkit is arra, hogy kislányokat nézzen meg magának - hordjanak ők bármit.
A fotókat azóta minden felületről eltávolították, de ez köztudottan nem jelenti azt, hogy ne lehetne őket megtalálni egy egyszerű Google-kereséssel.
Tavaly az Egyesült Királyságban a Temu online piactér egyik hirdetését tiltották le, amin egy nyolc-tizenegy éves bikinis kislány szerepelt.
A valódi felvételek mellett egyre több terület van, ahová a kiskorúakat szexualizáló vagy egyenesen pornográf, manipulált, deepfake tartalmak is beférkőznek: szeptemberben például kislányok tucatjairól kezdtek meztelen fotók keringeni egy spanyol kisvárosban. A képekről végül kiderült, hogy egy Clothoff nevű ingyenes alkalmazással generálták őket, ami kifejezetten erre való. (BBC)