Többen is hiába hívták Pest megyében a 1830-as orvosi ügyeleti számot a hétvégén, írja az Rtl.hu. Egy szentendrei asszony arról számolt be, hogy miután szombat reggel elhunyt az apja, több mint fél órán keresztül hiába próbálkozott valakit elérni a mentőszolgálat 1830-as ügyeleti számán (a halotti bizonyítvány kiállításához az ügyeletes orvos kell).
„A kettes gombot nyomtam, hogy az ügyeletes orvost, a következőnél a hármast, visszahívást kértem, az se vezetett eredményre, ez olyan négy ötször próbálkozás volt, minden alkalommal percekig tartottam a telefont” – sorolta. Végül az apja gondosóráján érte el a diszpécsert. Az mentőt hívott, de az ügyeletes orvosra így is öt és fél órát várnia kellett. Beszámolnak egy tahitótfalui nő esetéről, aki a Facebookon panaszolta el, hogy „30 percig hívta a 1830-as számot, de nem vették fel” a hétvégén. Egy lábsérülés miatt akarta elérni a mentősöket, végül a sürgősségi kórházi ügyelethez fordult.
Pest megyében február elején vezették be az új ügyeleti rendszert, ami komoly visszalépést jelent az addigihoz képest. A felnőtt ügyeletek négyötöde megszűnt, gyerekügyelet csak három maradt. A megváltozott rendszer miatt sok helyen tiltakoztak, a Szentendrei-szigeten és a Dunakanyarban aláírásgyűjtés is indult.
A Magyar Orvosi Kamara tapasztalatai szerint országszerte eltérő az ügyeletek leterheltsége. A miskolci megyei kórházban „a kollégák elmondják, hogy rendszeresen visznek magukkal olvasnivalót, mert nagyon kevés szükség van rájuk, tőlük 40 kilométerre viszont sokkal nagyobb forgalomról számolnak be a kollégák” – mondta Keczéry Attila, a kamara háziorvosi csoportjának vezetője.
Az Rtl megkérdezte a mentőszolgálatot az új ügyeleti rendszer első napjainak tapasztalatairól, de nem kaptak választ. Arra a kérdésre, hogy az 1830-as hívásokra mennyi idő alatt kell válaszolni, egy korábbi esetben azt írták: „ritka esetben előfordulhat várakozás”.