A nálunk is jelenlévő Aldi Sür diszkontlánc egyes németországi üzleteiben tavaly január óta dupla kasszás rendszer működik. Ez azt jelenti, hogy egy pénztáros szinte egyszerre két vevőt is ki tud szolgálni: míg az egyik vásárló elrakja és kifizeti a vásárlását, addig a pénztáros már a másik vásárló áruját szkenneli.
Az ötlet elsőre jónak tűnt, de mint számos elsőre jónak tűnő ötlet, nem vált be. Több Aldi-alkalmazott panaszkodott a Spiegelnek arra, hogy a dupla kasszát nehéz használni. Miután a pénztáros beolvasta az egyes vásárló összes áruját, hátat fordít neki, hogy átvegye a kettes vásárló vásárlásait. A pénztárszalag melletti kijelzőnek mutatnia kellene, hogy az egyes vásárló valóban fizetett-e. Ha minden működik, egy pénztáros több vásárlót ki tud szolgálni, ha azonban bárhol fennakadás van, a rendszer gyorsan összeomlik.
Az alkalmazottak szerint az is probléma, hogy például ha egy vásárlást nem fizettek ki, az erre figyelmeztető jelzés néha csak akkor szólal meg, amikor az érintett vásárló már elhagyta az üzletet. Egy pénztáros, aki több mint húsz éve dolgozik az Aldinál, azt mondta a lapnak, az új pénztárgépekkel már nem tud jó munkát végezni. Túl nagy nyomás, hogy folyamatosan két ügyfelet kell kiszolgálnia, így a hibák elkerülhetetlenek. Közben a gyorsaság még mindig nagyon fontos mérce az Aldi Südnél, a tapasztalt németországi pénztárosok óránként több mint 1200 tételt engednek át a szkenneren.
Az Aldi üzemi tanácsa szerint is problémák vannak az új rendszerrel. Az alkalmazottak nem tudták egy hét alatt megszokni, habár egy belső reklámvideó ígérte, helyette váll- és nyakproblémákra, hátfájásra és óriási esti fáradtságra panaszkodtak.