„Ez úton szólítalak fel benneteket, hogy egyértelműen foglaljatok állást a szakmánk ellen irányuló szennyes kampány ügyében, a szakmai szolidaritás jegyében határolódjatok el a gyalázatos propaganda-hadjárattól” – írja Hann Endre felhívásában, amelyet az általa „kormány-, illetve Fidesz-közelinek” nevezett közvélemény-kutatóknak címez.
A Medián igazgatója azért fordul a kormányközeli kollégákhoz, mert a Magyar Nemzetben három olyan cikk is megjelent a napokban, amelyek – a cikk szerint – ellenzéki kötődésű közvélemény-kutató cégekkel foglalkoztak. Ezekben a cikkekben hét nem-kormányközeli kutatóintézetet említettek meg név szerint, ezek a 21 Kutatóközpont, az Idea, az Iránytű, a Medián, a Publicus, a Republicon és a Závecz Research.
„Az írások botrányosak, tele sértő jelzőkkel, rágalmakkal, gyalázkodással, és teljesen nélkülözik az egészséges szakmai elemzést, esetleg a jogos, szakszerű kritikát. A felsorolt intézeteket ismételten a „baloldali” és „balos” jelzővel látják el, nyilvánvalóan stigmatizáló célzattal” – írja Hann.
„A magam részéről ezeket a jelzőket értékmentes kifejezéseknek tekintem, de tiltakozom megbélyegző használatuk ellen. Személy szerint nem tekintem magam baloldalinak – ha egyszavas jelzővel kellene azonosulnom, a liberálist választanám, de ennek szakmai tevékenységemhez semmi köze.”
Hann szerint „a kutatók elleni karaktergyilkos kampány” nem véletlen indult el most, amikor „a párt és a kormány kedvezőtlen közvélemény-kutatási eredményektől tart, és megelőző csapással igyekszik hívei körében hitelteleníteni azokat”.