Jelentős volumenben terhelt magyar bankkártyákat az Apple bánkkártya-fizető alkalmazása, az Apple Store szerda este 6-tól kezdődően néhány órán keresztül.
A Telex szerda este már beszámolt a történtekről: volt, akitől néhány ezer forintot vontak le teljesen váratlanul, de akadt közel 130 ezres levonás is, amit később megpróbáltak megismételni is.
Az incidensek olyanokat érintettek, akik App Store felhasználók, és Apple azonosítójukhoz hozzá van rendelve a bankkártyájuk is. Előfordult az is, hogy valakinek a hosszú ideje nem használt, a virtuális tárcában még ott szunnyadó kártyájáról emeltek le összeget. A jelenség tömeges volt.
A dolog annál is inkább volt rejtélyes, mert a lehívások nem kapcsolódtak egyébként megvalósult kártyás fizetésekhez, egyszerűen csak leszívódtak az összegek. A károsultak többsége vagy letiltotta a kártyáját vagy azonnal limitálta a kártyáról levonható összeg nagyságát.
A Bankszövetség másnap közleményt juttatott el az MTI-hez, amiben azt írják, hogy értesültek a jelenségről kártyatulajdonosoktól, felvették a kapcsolatot a szolgáltatóval, és megtették a szükséges lépéseket.
„...az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek”
- írták.
Az Apple szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe.
A bankszövetséget a cég arról tájékoztatta, hogy a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése folyamatban van. Az Apple azt is közölte, hogy fogadják a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Pontosítás: A cikk eredeti verziójában, tévesen, az Apple Pay szolgáltatáshoz kötöttük a problémát, de az az App Store usereit érintette.