Egy jobboldali, konzervatív magyar muszlim divattervező parfümcége lett a Fradi új mezszponzora

gazdaság
július 03., 16:35
  • A Pesti Srácok kedvence, jobbos, hangsúlyozottan magyar és hangsúlyozottan muszlim.
  • Saját elmondása szerint egy ideig legalábbis kezet sem fogott nőkkel a vallása előírásai miatt.
  • Két év alatt hozott össze egy, a nagy luxusmárkákkal versenyző, drága parfümöket Budapesten gyártó és árusító céget.
  • Ő Szerencsés Szabolcs, akinek a cége a Fradi új mezszponzora.
  • Cégének másik arca egy olyan orosz-csecsen MMA-harcos, aki Kadirov csecsen elnök jóbarátja, és szerepelt azon a hírhedt élő videón, amin az elnök elpusztítással fenyegetett meg egy 15 éves kommentelőt.

A SUPERZ Budapest magyar parfümmárka lett a Ferencváros új mezszponzora három évre, jelentették be szerdán. A SUPERZ felirat a Fradi-mez köldöktáján, a T-logó és a Tippmix felirat alatt lesz olvasható.

Szerencsés Szabolcs (balra) aláír
photo_camera Szerencsés Szabolcs (balra) aláír Forrás: Szerencsés Szabolcs Instagram-oldala

Mivel a cég sokkal kevésbé ismert, mint a szokásos mezszponzorok, utánanéztünk, mi is ez a Superz.

2021-ben alapított magyar parfümgyártó cégről van szó, amelyik Budapesten állít elő a legnagyobb nemzetközi márkák árszínvonalán kínált illatszereket: egy 50 milliliteres üveg 32-36 ezer forintba kerül. A hazai luxuscég üzletileg eddig szépen muzsikált: első teljes üzleti évükben 615 millió forintos forgalom mellett 172 milliós adózott nyereséget értek el, a forgalom tavaly 1,5 milliárdra, a profit pedig 337 millióra ugrott.

A cég arca, alapítója és társtulajdonosa a Tiktok- és Insta-videóikban gyakran feltűnő 32 éves Szerencsés Szabolcs divattervező-vállalkozó. És persze influencer. A mrszerencses nick alatt futtatott saját Tiktok-csatornájának 157 ezer követője van, a Superz Budapest csatornájának 352 ezer.

Szerencsés egy saját gyártású ruhákat is kínáló online divatbolttal kezdte az üzleti karrierjét. Amikor a duol.hu nevű dunaújvárosi híroldal 8 évvel ezelőtt meginterjúvolta a ma már nem létező seraphstore.com webáruház miatt, Szerencsés ezt mesélte saját magáról:

„Serdülő koromban elköltöztem otthonról. Felmerült bennem az igény, de jó lenne valaki mellettem. Édesapám arra nevelt, hogy házasodjak korán, alapítsak családot, keressek egy olyan nőt, aki támogat engem. Felvettem az iszlám vallást, ami lemondásokkal jár, az abszolút igazságot kerestem az életemben. Lemondtam az alkoholról, a cigarettáról, párkapcsolat nem is jöhetett szóba, még kezet sem fogtam nőkkel. Ez inkább a környezetemben élőket sokkolta, nekem nem esett nehezemre, annyira tudtam azonosulni az iszlámmal, hogy egy muszlim nő lett a feleségem.”

Egy 2022-es, teológiai tematikájú interjúban mesélte el, hogy napi ötször imádkozik, tartja a Ramadánt és egy ideig Törökországban élt.

Szerencsés kifejezetten szeret szerepelni, a legkülönfélébb műsorokban és csatornákon. A Pesti Srácok azóta megszűnt Pesti TV-jének egyik 2021-es műsorában a csatorna által „konzervatív, jobboldali muszlim divattervezőnek" nevezett vállalkozó három kormánymédiás arccal együtt ekézte Karigeri levitézlett haverjának aljas tanácsköztársasági felforgatását, bármit is jelentsen ez, illetve azon hőbörgött, hogy a Tiktokon folyamatos, durva cenzúrában van része nem más, mint a liberális cenzorok részéről. Ez lehetett az első alkalom a Kínai Kommunista párt történetében, hogy liberális elhajlással vádolták. Egyes tagjait korábban megvádolták ilyesmivel, de őket rövid úton ki is végezték az úgynevezett kulturális forradalom során.

Szerencsés nem egyszeri vendég volt a Pesti Tévében, korábban például vallási műsorban szerepelt, ahol hithű muszlim minőségében osztotta meg a véleményét más vallásokról, a Libernyákok című kultúrműsor keretében.

Talán ennek köszönhető, hogy a parfümjét már a Kopasz Oszt nevű kormányinfluencer is megdicsérte Tiktok-kommentben.

Szerencsés hiába luxusparfümgyártó, közben igazi aszkéta: egy híressé vált videójában elmeséli, hogy az a baja Dubajjal, hogy ott állandóan „valami szaros zene" ordít", és „mindenki be akar baszni".

A vállalkozó megmondóembernek sem utolsó, ki ne értene például egyet azzal, hogy

„Az életben van azért több dolog is, mint hogy be vagy baszva, szédelegsz, feszítesz, mint egy nyomorék, Jersey Shore-os izék... És mindig ordít ez a buzi zene."

photo_camera Khamzat, az UFC-harcos

A Superz márka másik felismerhető arca egy Khamzat Chimaev nevű, csecsen-orosz származású, ma már svéd állampolgárságú UFC-ketrecharcos, a szervezet középsúlyú ranglistájának aktuális 11. helyezettje. A Superznek külön Khamzat-kollekciója van és a szakállas sportoló a márka számtalan netes videójában tűnik fel.

Chimaev, amikor nem magyar parfümöt reklámoz, az ukrajnai háborúban is szerepet vállaló orosz politikus, Ramzan Kadirov hadúr-diktátor, Csecsenföld elnökének nagy barátja. Kadvirov ott volt az esküvőjén is. De a legemlékezetesebb közös szereplésük az volt, amikor Kadirov úgy Insta-élőzött, hogy ott álldogált mellette Chimaev, a csecsen elnök pedig kommenteket nézegetett a telefonján, hogy egy őt sátánnak nevező 15 éves júzert élő adásban kinyírással fenyegessen meg.

photo_camera Chimaev piros nyíllal jelölve, tőle jobbra Kadirov éppen kommenteket olvas.

Felszólította, hogy írja meg a végrendeletét, mert el fogja pusztítani. A fiú apjának később nyilvánosan kellett bocsánatot kérnie a csecsen köztévé adásában.

Szóval ha a Gazprom-logós mez egyelőre nem is jött össze, a Fradi játékosainak köldökén egy igazán dinamikus, erős keleti kapcsolatokat ápoló magyar márka fog megjelenni.