A jelek szerint nem aggódik a kínai elektromosautó-gyár amiatt, hogy az Európai Unió védővámokkal és büntető intézkedésekkel próbálja védeni az európai piacot az olcsó kínai elektromos autóktól, hiszen a szegedi gyár mellé most Törökországban fognak egy újabbat létrehozni. A BBC szerint egy egymilliárd dollárt értékű megállapodást kötött a BYD, a török állami hírügynökség szerint az új üzem évente akár 150 ezer autó gyártására lesz képes. A gyár várhatóan 5000 új munkahelyet fog teremteni és 2026-ban kezdheti meg a termelést.
Az EU egyébként pont múlt héten emelte meg a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat, ennek értelmében a BYD-nak a 10 százalékos behozatali vámon felül 17,4 százalékos extra vámot kell majd fizetnie. Törökország azonban az EU vámuniójának tagnak, így az itt gyártott autók esetében megúszhatják a többletvámot. Mindeközben a török kormány is védi saját autógyárait, a meglévőn felül még 40 százalékos vámot vetett ki a kínai járművek importjára.
Az EU egyébként vizsgálhatja azokat a cégeket, gyárakat is, melyek Európán belül működnek, és saját hazájukban állami támogatást kapnak, vagy közbeszerzésekkel tőkésítik fel őket azért, hogy aztán az EU-ban felvásárlásokat vagy gyárlétesítéseket hajtsanak végre. Ilyen esetekben is bírságokat, büntetéseket szabna ki az EU.