Az idei nyár legnagyobb mázlistája az a veszprémi nő, aki bedőlt a legátlátszóbb telefonos csalásnak, mégis megmaradt a pénze. Az áldozat a füléhez telefont szorítva, a kezében egy csomó bankjegyet szorongatva éppen befizette volna a pénzét egy veszprémi boltban található Bitcoin-automatába, amikor odalépett hozzá egy rendőr.
A rendőr felajánlotta a segítségét, a nő pedig elmesélte neki, hogy - idézzük a police.hu-t -
“a bankjától egy biztonsági szakember hívta fel előző nap, hogy a pénze veszélyben van, és segítséget ajánlottak a biztonságba helyezéséhez. Ennek érdekében kezdeményezték a számláján lekötött megtakarítása átutalását egy „biztonsági számlára”, amely 48 óra elteltével teljesült volna. A készpénzkifizetéssel felvehető összeget a nő az automatán keresztül a telefonbeszélgetéssel kapott utasítást követve akarta bitcoinszámlára befizetni.”
A bankok természetesen sosem utaltatnak át ügyfélpénzt semmilyen más számlára. Belsőre sem, bitcoinos külsősre sem. “Biztonsági számlák” eleve nem léteznek és a bankok sosem kérik az ügyfeleik netbankos azonosítóit, telefonon végképp nem.
Az áldozat ebben az esetben már ott tartott, hogy készpénzben kivette az összes megtakarítását a számlájáról és centikre-másodpercekre volt attól, hogy azt befizesse a csalók bitcoin-számlájára.