Állatorvosok szerint hülye ötlet a Dolce & Gabbana új kutyaparfümje

ÁLLAT
augusztus 07., 20:58

„Finom vagyok, hiteles, karizmatikus, érzékeny, rejtélyes, lázadó, friss, ellenállhatatlan, tiszta. Mert én nem csak egy kutya vagyok. Én Fefé vagyok.” Ez a szövege a Dolce & Gabbana új reklámjának, amely a Fefé nevű kutyaparfümöt hirdeti alig egy hete és amit amúgy nagyon jó nézni, mert aranyos kistestű kutyák viccesen állnak modellt benne.

link Forrás

Az „alkoholmentes illatszer” kifejezetten kutyáknak készült és nagyjából negyvenezer forintba kerül. Az olasz cég szerint a Safe Pet Cosmetics, egy független olaszországi állatorvosi szervezet tanúsította a készítményt és mindent rendben találtak vele. A New York Times azonban megkérdezett másokat is.

„A kutyáknak fantasztikus szaglásuk van, és testük illatának megváltoztatása jelentős problémákat okozhat” – mondta a lapnak Daniel Mills, az angol lincolni egyetem állatorvosi viselkedéstan professzora. Azt mondja, a kutyák nagy mértékben támaszkodnak a szaglásra a világban való tájékozódáshoz, amely tele van más kutyáktól, emberektől, ételektől és potenciális veszélyektől származó finom szagjelzésekkel. A professzor szerint a parfüm, még ha alkoholmentes is, elfedheti ezeket a fontos jelzéseket, potenciálisan társas problémákat és zavart okozva a kutyák között. „Összességében ez egy nagyon rossz ötlet” – mondta Dr. Mills.

Donald M. Broom, a Cambridge-i Egyetem professzora is hasonló véleményen van. „Egy kutya, amelyre parfümöt tesznek, meg lenne fosztva fontos életinformációktól” – mondta. Ezt ahhoz hasonlította, mintha egy ember vakítóan erős fényben próbálna látni. Ez az érzékszervi túlterhelés az oka annak, hogy a kutyák gyakran kerülik az erős szagokat.

Kiemelt videóink