A Suzuki legújabb Vitara modellje nemrég érkezett meg Magyarországra, kaptunk egy szép kék-fekete azaz "márványkék-kozmikusfekete" fényezésű modellt, amit egy több helyszínes forgatás alatt teszteltünk a Cserhátban, hogy kipróbáljuk, mit is tud az új generációs SUV. Az út során igyekeztünk minden fontos funkciót tesztelni.
Kívülről kicsi, belülről nagy
Budapesten, a reggeli forgalomban indulva azonnal észrevettem, mennyire jól manőverezhető a Vitara a város szűk utcáin. Kisebb kocsiból átülve sem volt semmi nehézkesség érzet és a felszerelés is bőven elfért a csomagtartóban. A fedélzeti infotainment rendszer, amely tartalmazza az Apple CarPlay és az Android Auto funkciókat, segített abban, hogy kollégánk megismertesse velünk a legújabb magyar trap slágereket és azon keresztül akár navigálhattunk is.
Sima siklás az autópályán
Budapestről az M3-as autópályára térve a Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet motorja kiválóan teljesített. A 130 lóerős motor dinamikusan gyorsít, miközben az autó stabilitása és kényelme meghaladta az elvárásokat. Számos korszerű vezetéstámogató rendszer figyel az utasok biztonságára, például a kombinált érzékelős vészfékasszisztens, ami kamera és radar segítségével figyeli a forgalmat és figyelmeztet, majd fékez, ha fennáll az ütközés lehetősége. Emellett az autó a beltérben is éber, hisz a műszerfalról egy kamera folyamatosan figyeli a sofőr szemét és arcát és jelez, ha úgy érzi, hogy elbóbiskol az autó irányítója.
De mit mutat a lebombázott szlalom pályán?
Nógrád megye dombos vidéke és az utak minősége komoly próbatétel elé állította a Suzukit, talán nem túlzást azt állítani, hogy a kisebb falvak közt az utak néhol egy lebombázott szlalompályára emlékeztetnek. Azonban a Vitara AllGrip összkerékhajtási rendszere bizonyította, hogy képes megbirkózni a legnehezebb útviszonyokkal is. Az autó stabilitása és a futómű rugalmassága még a leggyengébb minőségű utakon és a szerpentineken is meggyőző volt.
Összkép
A Suzuki Vitara jó választásnak bizonyult a forgatásra, többször átfutott az agyamon, hogy de jó, hogy nem a saját kocsimmal indultunk, aminek sem a hasmagassága, sem a futóműve nem hozta volna az elvárásokat ilyen terepeken. A Vitara minden szempontból kiállta a próbát, legyen szó autópályáról vagy a dombos vidék hepehupáiról.
Az új Suzuki Vitara tehát nem csak egy stílusos és modern autó, hanem egy igazi bajtárs is, aki minden helyzetben megállja a helyét.