Horn Gyuláné sétány is lehetne AKÁR,
...vetette fel Döme Zsuzsa a Kutyapárt nevében.
Viccen kívül meg inkább azt javasolják, hogy a döntés előtt kérdezzék meg az embereket is, ne csak a politikusok ötleteljenek.
...vetette fel Döme Zsuzsa a Kutyapárt nevében.
Viccen kívül meg inkább azt javasolják, hogy a döntés előtt kérdezzék meg az embereket is, ne csak a politikusok ötleteljenek.
Radics Béla nyújtotta be, a névtelenné vált, egykori Horn Gyula sétányt nevezné át a Fidesz Pesti srácok sétányra.
Radics láthatóan nagy pátosszal fogott bele javaslata felvezetésébe, lelkiismereti kérdés ennek a támogatása, tette hozzá.
A Fidesz elméletben jól pozicionálta a témát, úgy tudják ugyanis keretezni, hogy aki nem támogatja, az a pufajkás múltat válsztja az ötvenhatos hősökkel szemben.
A Tisza Párt ezt a csapdát elegánsan kerülte ki: inkább azt javasolják, hogy mindenki dobjon be egy nevet, ők Tóth Ilonáét javasolják, szintén ötvenhatos vonalon, de olyan elv mentén, ami szintén támogatható (legyen több nőről elnevezve közterület).
Szaniszló Sándor aktivizálta magát!
Fel is olvasta a közgyűlésben Orbán Balázs nagy botrányt okozó eszmefuttatását, mindezt ráadásul szemüvegben, amitől még rigorózusabb lesz az egész kioktatás.
Önök a következő negyven évben nem vehetik a szájukra a pesti srácok nevét - mondja. Mellényúlt ennek az előterjesztésnek.
Vitézy Dávid tett javaslatot új közútkezelési rendelet megalkotására, nagy vita nem volt. Még Baranyi is csak egy viccet sütött el.
Szerinte ez a nap eddig viszonylag békében telt el, reméli, így is marad.
Azért odadörren Vitézynek, mondván: „jó dolog, ha megvalósítható ötletekkel jövünk ide, de ha többletforrást kérünk, akkor annak a forrását is meg kéne jelölni.” Sietett leszögezni, hogy nem az éjszaka is járó metró ötletével van problémája, csak azzal, hogy nincs mögötte fedezet.
Azért meg fogják szavazni, de a jövőre nézve javasolja megfontolásra észrevételeit, jószándékúlag. Mondta olyan hangon, hogy én itt, a szerkesztőségben is összehúztam magam egy kicsit.
Ehhez tudok viszonyulni. Indirekte az is kiderült, hogy Gulyásnak tutira nem tacskója van, akkor nem hajtana az ingyenjegyre, hanem boldogan mondana le a tömegközlekedésről.
A BKK kifogta a szelet Vitézy vitorlájából, legfeljebb szimbolikus döntés születhet.
Ennek ellenére a Fidesz támaszt néhány kifogást, ők szeretnék elkaszálni a javaslatot. Gulyás Gergely így hosszan magyaráz arról, ő mit tapasztalt utazásai közepette a kutyával közlekedéssel kapcsolatban. Nem sok jót.
Hasonló rossz tapasztalatai vannak a bicikli utaztatásáról is.
azzal, hogy azért támadta be Vitézyt, amiért az deklarációt szavaztatna meg arról, hogy ne költöztessék vidékre a Közlekedési és a Természettudományi Múzeumot. Előbbit egy autópályalehajtóhoz Kismacs mellé. Baranyi szerint a közgyűlés az ügyben nem illetékes és Vitézy csak a saját politikusi imidzsét építi az ilyen előterjesztések megszavaztatásával. Még Karácsony sem értett egyet vele, a többiek meg még kevésbé. Micsoda párbaj ez Baranyi és Vitézy között. De mutatja az országos és a budapesti politika közti különbséget, hogy a felek csak vívnak egymással verbálisan, de nyoma sincs - egyelőre! - semmiféle menczeriánus bunkóságnak. És eleve, az ülés előtt egy ideig kettesben beszélgettek.
Nem kellett volna.
Barna Judit jelezte, hogy ott van a Biodóm is:
„Én erre nem lennék büszke.”
Böröcz László azt javasolta Barna Juditnak, hogy nézzen rá a Wikipédiára, hogy kiderüljön, a Biodóm kihez tartozik.
Töttörörőőő.
Karácsony azzal zárta le a vitát, hogy hosszan tudna még erről beszélni, de inkább haladjunk.
Egy pár pillanatig úgy tűnt, hogy ez a napirendi pont gyorsan lemegy: Vitézy Dávid vezette elő, hogy legyen közös kiállás a tekintetben, hogy nem támogatják a fővárosban lévő országos múzeumok vidékre költöztetését. Déri Tibor egyetértését fejezte ki.
Aztán Baranyi Krisztina és Gulyás Gergely közt alakult ki teljes egyetértés, valószínűleg mindkettőjük legnagyobb meglepetésére.
Mindketten azzal érveltek, hogy szerintük vannak ennél fontosabb dolgok, és azzal is, hogy ezeket a kérdéseket nem feltétlenül a Fővárosi Közgyűlésben kell megvitatni.
Szilágyi Anna (Podmaniczky Mozgalom) megdöbbent ezen, mármint azon, hogy ez nem annyira fontos kérdés az előtte szólók szerint.
Ezen töpreng csak Karácsony Gergely a fémbigyókkal, illetve az azokba belehelyezett cukros üdítős palackokkal kapcsolatban.
Ugrunk is át a következő napirendi pontra.
Így zárta le a HÉV-vitát Karácsony. Át is ugrottunk a PET-palackok visszaváltási mizériájára.
A Podmaniczky Mozgalom a fémbizbaszok felszerelését javasolja a kukákra, állítólag nemzetközi szinten sikeres ez a megoldás, ha valaki nem tudja elképzelni, hogy néz ki egy ilyen, itt megnézheti.
Majdnem tovább is lendültünk, de Böröcz képviselő úr (Fidesz) annyit gyorsan közbeszúr, hogy ez egy új rendszer, úgyhogy nyilván fejlesztésre szorul, és nem tudja elképzelni, hogy ezek a fémbizbaszok legyenek felszerelve prominens kukákra.
Szalai Piroska (Fidesz) pedig annyit szúr közbe, hogy a MOHU is gondolkodik ilyen fejlesztésben.
Gulyás Gergely (Fidesz) is rácsatlakozik Böröcz véleményére azzal kapcsolatban hogy összbudapesti szinten milyen látványa lesz ezeknek a fémizéknek, illetve hogy hogyan fogják ezt az emberek jól használni.
Szerintem a Fidesznek nem tetszik a terv, de csak tippelek.
Vitézy a dizájn tekintetében jelezte, hogy ő bizony nem fogja megtervezni ezeknek a fémbigyóknak a kinézetét, de kér egy esélyt a kipróbálásra.
A HÉV-járatok ritkítása kapcsán Vitézy azt kéri, a főváros nyilvánítsa ki, hogy nem értenek ezzel a tervvel egyet.
Havasi Zoltán (Fidesz) hangulatkeltésnek és pánikkeltésnek nevezte azt, hogy járatritkításról van szó. Szerinte Lázár János is kijelentette, hogy nem lesz járatritkítás.
Gulyás Gergely (Fidesz) azt mondja, teljes mellszélességgel beleáll a budapestieket érintő kérdésekbe, de szerinte a HÉV-ről szóló bizottsági ülés az csak politikai hangulatkeltés volt, műbalhé.
Baranyi Krisztina árnyal: a MÁV azzal az indokkal kérte a ritkítást, hogy nincs elég jó állapotban lévő szerelvényük a menetrend tartásához. Miközben még csúcsidőszakban sincsenek fullon a járművek.
Szerinte egy felelős szakember azt is mondhatná, hogy nem állítanak forgalomba olyan járműveket, amik veszélyesek. Ő a maga részéről reméli, hogy a műszakilag rottyon lévő HÉV-eket nem járatja a MÁV csak azért, hogy tartsa a menetrendet.
Keszthelyi Dorottya szerint hazárdjáték, az emberek életével való játék ezeknek a szerelvényeknek a járatása. Visszautasítja azt a fideszes vádat, miszerint a vita csak hangulatkeltés lenne.
Barna Juditnak nincs jogsija és a külvárosban lakik, ezért tapasztalati úton állítja, hogy a HÉV-et elegen használják. Javasolja is a képviselőknek, hogy menjenek el együtt HÉV-ezni.
Gulyás Gergely a közös HÉV-ezés felvetésére nem reagál, inkább brüsszelezik-gyurcsányozik.
Béres András (Párbeszéd) szerint azért nem használják elegen a HÉV-et, mert nincs jó állapotban.
Vitézy szakmai síkra tereli a vitát, egyenként sorolja a felújításokat és azok nehézségeit a HÉV-vonalakon. A válasz mindenre: Lázár János.
A Kutyapárt alapítója egy ideig hallgatta Ordas Esztert, a Tisza Párt frakcióvezetőjét, aki egy amúgy technikai jellegű, kikötőengedélyekkel kapcsolatos ügyben úgy tett fel kérdéseket, hogy nem tisztázta, hogy vastagon érintett, majd megkérdezte tőle, most lobbistai vagy milyen minőségben beszél. Ordas Eszter semmi kivetnivalót nem látott abban, hogy egy olyan cég ügyében szólalt fel, amelyiknek fizetett alkalmazottja jogtanácsosként. Ez az a fajta vintage Kovács-húzás volt, amelyikből jó sokat mutatott be a XII. kerületi sötét ügyek felgöngyölítése során.
Amúgy az egész mezőnyre jellemző, hogy kell nekik némi idő a legtöbbjüknek új szerep megszokásához. Ez amúgy természetes jelenség, az lett volna a fura, ha az első percben gólt rúg mindenki. Most is az elején járnak persze sokan, de ettől is jó a buli.
A 18. napirendi ponton átsuhantunk, jön a 19. Karácsony azzal vezeti fel, hogy nem olvassa fel inkább a sok számot és rövidítést a képviselőknek, mert úgyis tudják, miről van szó. Megadja a szót Ordas Eszternek, aki viszont hosszasan felvezeti a javaslatot, történelmi kitekintéssel, majd kritizálja is a főpolgármesteri javaslatot.
Nem csoda, hiszen a javaslat kikötők létesítésével kapcsolatos, Ordas Eszter pedig ért ezekhez a hajós ügyekhez.
Kovács Gergely fel is teszi a kérdést, hogy Ordas milyen kapcsolatban van a hajózási cégekkel, Ordas szerint nem lobbitevékenységet végez, csak kérdez, azt pedig fővárosi képviselőként teszi.
Kovács szerint ez nem elegendő válasz, melyik céggel van kapcsolata a tiszás képviselőnek, forszírozza a kérdést.
A DUNA-WESER Kft. kamarai tanácsosa, mondja Ordas, de szerinte ezek nyilvánosan elérhető adatok, ő pedig az erre vonatkozó kérdésekben nem fog szavazni.
A Duna-parti Építési Szabályzat (DÉSZ) körül amúgy évtizedes vita van, úgy tűnik, ma sem kerül pont a végére.
A Fidesz kicsit sorosozik a Verzió Filmfesztivál támogatásáról szóló napirendi pontnál.
Ez az a filmfesztivál, ahol meg lehetett nézni a Fanni kertje című dokumentumfilmet - emeli ki keszthelyi Dorottya.
Programajánló: most a 444-n is meg lehet nézni.