Pénteken nem sokkal 12 óra előtt súlyos baleset történt, leszakadt az újvidéki vasútállomás védőteteje. A részben betonból, részben üvegből készült tetőrész alatt padok voltak, ezeken a tragédia időpontjában is sokan napoztak.
A legfrissebb információk szerint a halálos áldozatok száma tizennégyre nőtt, három ember állapota továbbra is kritikus.
Ivica Dacic szerb belügyminiszter péntek este bejelentette, hogy a mentési akció, ami rendkívül nehéz körülmények közt zajlott, befejeződött. Szerbiában szombatra, Újvidéken három napra hirdettek gyásznapot.
Az újvidéki vasútállomás épületének régi, 1964 óta nem felújított részének bejárat feletti tetőszerkezete szakadt le, a vasúttársaság közleménye szerint nem azon a részen, amelyet a Belgrád-Budapest vasútvonal kiépítése miatt felújítottak, ezen a részen ügyanis csak belső felújítást végeztek, illetve a homlokzatot újították fel.
Alekszandar Vucsics köztársasági elnök péntek este a televízióban is levetített beszédében már az ügyben vétkezők felelősségre vonását sürgette. Mind mondta, nem kíván azokról beszélni, akik a saját érdekeik miatt nem akarnak beszélni a tragédiáról, vagy akik a hatalom mögé bújva igyekeznek elbújni a felelősség elől. Emellett értetlenségének adott hangot amiatt, hogy ha az egész épületet felújították az utóbbi években, akkor miért éppen az előtető maradt ki.
„Szerbia elnökeként arra kérem az újvidéki ügyészséget és Szerbia kormányát, hogy a történtekért felelős személyeket vonják felelősségre és szigorúan büntessék meg. Amikor a kormányt emlegetem, akkor politikai és büntetőjogi felelősségről beszélek” - mondta.
Goran Vesic építésügyi miniszter montenegrói útját megszakítva sietett a baleset helyszínére, ahol azt ígérte: a következő napokban mindent megtesznek azért, hogy felkutassák a felelősöket, és megtudják, az előtetőt miért nem újították fel az épület többi részével együtt, illetve hogy ki nyilvánította az épületrészt biztonságosnak.
A szerb ellenzék is sürgeti a helyzet tisztázását. A Szerbiai Új Demokrata Párt elnöke, Milos Jovanovic azt mondta, ha Goran Vesic felelősségteljesen töltené be miniszteri posztját, elgondolkodna a saját felelősségén, és lemondna.
Egyelőre tisztázatlanok a körülmények, amelyek a tragédiához vezettek. Egy, az N1 portál által idézett építészmérnök szerint a felújításnak több olyan fázisa is volt, amiben valaki hibát követhetett el.
Aleksandar Opsenica emlékeztetett arra, hogy a pályaudvar felújítása 2-3 évig tartott, de azt nem tudni, hogy ezen idő alatt mi készült el, illetve hogy a cél a valódi rekonstrukció volt-e, vagy csupán a meglévő hibák „kozmetikázása”. Állítása szerint jelenleg nem áll rendelkezésre olyan releváns információ, amely alapján egyértelműen meg lehetne határozni, hogy miért történt a baleset, és ki a felelős érte.
Szerinte a teljes folyamatot végig kell követni, egészen a közbeszerzési pályázat kiírásától, a nyertes ajánlattevő kiválasztásán át odáig, hogy ki és milyen szempontok alapján választotta ki a tervezőket és kivitelezőket, illetve azt is, hogy a felügyeleti szervek hogyan ellenőrizték a felújítás folyamatát, és hogyan adhatták ki végül a használati engedélyt - ezen fázisok mindegyikében előfordulhatott ugyanis valami olyan hiba, ami végül a tragédiához vezetett.
A baleset helyszínén péntek este több száz mécsest gyújtottak az áldozatok emlékére.
via N1Info