menu
search
account_circle

Elvenne a kormány egy kis részt a budapesti állatkerttől, hogy felépülhessen az új cirkuszművészeti központ

Budapest
január 31., 06:02

Terézváros csütörtöki testületi ülésén derült ki, hogy a kormány tervei szerint a budapesti állatkertből kihasított területen, a jelenlegi Fővárosi Nagycirkusz helyén épülhetne fel az új cirkuszművészeti központ, ami a Biodómmal együtt állami üzemeltetésbe kerülhetne.

A Népszava cikke szerint idáig úgy sikerült eljutni, hogy még decemberben pályázatot írt ki a MÁV a budapesti nagy pályaudvarok, így a Nyugati pályaudvar fejlesztésére is, az Építési és Közlekedési Minisztérium pedig megvalósíthatósági tanulmányt is rendelt a terület átalakítására.

Ennek alapját egy korábbi koncepcióterv jelenti, amiben szerepel egy zöld folyosó, ami a Podmaniczky út mellett a Teréz körúttól egészen a Városligetig húzódna, és a körút felüli részen egy parkot hoznának létre. Azonban egy hatályos kormányrendelet szerint a Podmaniczky út mellett épülne fel az új cirkuszművészeti központ.

Kovács Balázs Norbert budapesti beruházásokért felelős miniszteri biztos ezért egyeztetésbe kezdett a cirkuszművészeti központ vezetőjével, akivel egyetértettek abban, hogy az új központ jobb helyen lenne a Fővárosi Nagycirkusz városligeti épülete mellett.

De ahogy a Népszava is írja, ott nincs hely a fejlesztésre, mivel ott az állatkert, ezért a miniszteri biztos szerint jó megoldás lehetne, ha az állatkert a cirkusznak szükséges terület fejében az intézmény háta mögötti vasúti terület felé terjeszkedhetne, az ott futó vasúti vágányokat pedig áthelyeznék a Vágány utca mellé.

A VI. kerület csütörtöki testületi ülésén elhangzottak szerint a főváros nem zárkózik el attól, hogy a cirkusz és az állatkert közös üzemeltetésbe, fenntartásba kerüljön. Kovács Balázs szerint ez arra is jó lenne, hogy a Biodómmal végre kezdjenek valamit. A kormány ugyanis csak akkor hajlandó költeni a létesítmény befejezésére, ha az állami kezelésbe kerül.

Szóba került az is, hogy a Ferdinánd hidat elbontanák, az autókat pedig a határoló gyűjtőutakra terelnék, a közösségi közlekedés, a gyalogos és kerékpáros forgalom átvezetésére viszont még keresik az alternatív megoldást.