A mostani New York-i havazás sehol sincs az 1888-as ítéletidőhöz képest

2015 január 27., 19:26
  • Kb. 60 millió amerikait érint az „életveszélyes hóvihar”, ami megbénította New Yorkot.
  • De a mostani ítéletidő egyelőre messze elmarad a 127 évvel ezelőtti ítéletidőhöz.
  • 1888. március 11. és 14. között történt az Egyesült Államok történelmének egyik legsúlyosabb, dokumentált hóvihara.
  • 51–152 cm hó esett New Jersey, New York, Massachusetts és Connecticut egyes részein, és a több mint 72 km/órás 15 méteres hótorlaszokat emelt.
  • A vasút megbénult, és a hó több háztartást akár egy hétre is elszakíthatott a külvilágtól.
  • A viharnak 400 halálos áldozata volt, csak New Yorkban 200.
photo_camera Ez volt az első alkalom, hogy a New York-i tőzsdét be kellett zárni két napra (Fotó: myinwood.net)

photo_camera A 11. utca a hóvihar után. A hókupacok takarításakor több holttestet találtak alattuk. (Fotó: myinwood.net)

photo_camera Hóbuckák a Madison Avenue-n (Fotó: New York Historical Society)

photo_camera Hótól roskadozó távíró- és telefonkábelek a belvárosban. Már 1884-ben született egy törvény arról, hogy a vezetékeknek a föld alatt kell futniuk, a közművek nem reagáltak valami gyorsan. (Fotó: New York Historical Society)

photo_camera A hó és a szél (amit a Nagy Fehér Hurrikánként emlegettek) lámpaoszlopokat töntött ki és vezetékeket szakított le Greenwich Village-ben. A vihar hatására pár éven belül megszületett a terv, hogyan költöztetik a föld alá a vezetékeket és a tömegközlekedés jó részét. (Fotó: New York Historical Society)

photo_camera Munkások küzdenek a hóval a Grand Central Depot-nál (Fotó: NOAA Photo Library)

photo_camera Hómunkások sót szórnak (Fotó: dawgshed.com)

Fotó: Brooklyn Museum Collection
photo_camera Csak azok a tűzesetek, amiket az időjárás miatt nem dolgozó tűzoltók nem tudtak megfékezni, mai árfolyamon 660 millió dolláros kárt okoztak (Fotó: Brooklyn Museum Collection)

Fotó: cantechnletter.com
photo_camera Fotó: cantechnletter.com

photo_camera A Warren Street a vihar után (Fotó: gossipsofrivertown.com)

photo_camera Fotó: stuffnobodycaresabout.com

photo_camera Gyerekek a vihar frontvonalában március 12-én (Fotó: NOAA Photo Library)

photo_camera A hatalmas hóbuckákba alagutakat fúrtak, ezen keresztül tudtak az út két oldala között közlekedni (Fotó: New York Daily News)

photo_camera Nemcsak New Yorkban volt nagy hó: a washingtoni Capitolium előtt is hókunyhó állt. A vihar miatt az északkelet-amerikai államok napokra elszakadtak a központtól. (Fotó: photos.nj.com)

photo_camera A massachusettsi Northhampton főutcája (Fotó: smitharchieves.wordpress.com)

photo_camera A világ első és akkoriban még leghosszabb acélkábeles függőhídja, a Brooklyn híd (akkor még: New York és Brooklyn híd) befagyva (Fotó: LIFE / Wikipedia)

A Cythera, amit William A W Stewart vett Skóciában 1886-ban. Két évig hajózott vele New Yorkban, amíg az 1888-as nagy viharban el nem tűnt a teljes legénységgel együtt. A viharban több mint 200 hajó süllyedt el nagy rongálódott meg, ami miatt több mint 100 tengerész halt meg. (Fotó: Nanthaniel Stebbins / Wikipedia)
photo_camera A Cythera, amit William A W Stewart vett Skóciában 1886-ban. Két évig hajózott vele New Yorkban, amíg az 1888-as nagy viharban el nem tűnt a teljes legénységgel együtt. A viharban több mint 200 hajó süllyedt el nagy rongálódott meg, ami miatt több mint 100 tengerész halt meg. (Fotó: Nanthaniel Stebbins / Wikipedia)

A New York Times 1888. március 13-i részletes beszámolója a nagy havazásról (Fotó: stuffnobodycaresabout.com)
photo_camera A New York Times 1888. március 13-i részletes beszámolója a nagy havazásról (Fotó: stuffnobodycaresabout.com)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.