Vasárnapi fogathajtás: a CBA-s Lázár testvérek mennybe mentek
Magyarország ma megint odafordította a feudális arcát, mert Fábiánsebestyénben megtartották a kettesfogathajtó-világbajnokságot, amin Lázár Vilmos, továbbá a Lázár Zoltánnal és ifj. Dobrovitz Józseffel kiegészült csapat is megvédte a címét.
Fűcsomó legyek, ha nincs benne a jó eredményben az, hogy mivel vasárnap van, ezért a CBA-tulajdonosok agyának ma nem kellett maximálisan az üzleten pörögniük!
A Magyar Lovassport Szövetség elnökeként is dolgozó hajtó magabiztos, több mint hatpontos előnnyel vezetett testvére, Lázár Zoltán előtt a zárószámot megelőzően, és mivel egyetlen, három hibapontot érő verőhibája volt a vasárnapi akadályhajtásban, megszerezte a pályafutása 10. és 11. vb-aranyérmét.
Mögötte a már nyolcszoros világbajnok Lázár Zoltán lett az ezüstérmes, harmadikként pedig az olasz színekben versenyző Jozsef Dibak zárt.
Csapatban Magyarország biztosan őrizte meg tetemes előnyét Olaszország és Németország előtt.
Elismerésül Balog Zoltán miniszter úr adta át a győzteseknek a rohadt nagy vázát.
Az MTI riportjából olyan nagyon izgalmas részletek derülnek ki, hogy:
„Az hamar kiderült, hogy Fintha Gábor hasonlóan nehéz pályát jelölt ki, mint két éve a szlovákiai Kistapolcsányban, ahol egyetlen hajtó sem tudott szintidőn belül és verőhiba nélkül hajtani.
A fordított sorrendben rajtoló versenyzők fogatukkal sorra verték le a labdákat a bóják tetejéről (három hibapont), de sokak a háromperces limitidőtől is elmaradtak (másodpercenként 0,5 hibapont).
Ezúttal ketten jártak igazán közel a hibátlan akadályhajtáshoz: a román Eduard Bartha és az olasz Dibak, akik tökéletesen szlalomoztak a kapuk között, de egy picit még ők is elmaradtak a szintidőtől. Utóbbi, aki két szám után hatodik volt, kiváló teljesítményével dobogóesélyessé lépett elő.
A magyar csapatból elsőként ifj. Dobrovitz hajtott a pályára, ő egy labdát vert le és kissé lassú tempóban teljesítette a pályát. Bár így Dibak megelőzte, utána viszont a szintén olasz Claudio Fumagalli kétszer rontott és még lassabb volt, azaz a magyar hajtó megtartotta negyedik pozícióját.
Lázár Zoltán utolsó előttiként úgy vághatott neki az akadályhajtásnak, hogy ha »nem rendezi át a pályát«, akkor Magyarország biztosan aranyérmes csapatban. Márpedig a fiatalabb Lázár fivér a tőle megszokott kiváló produkciót nyújtotta, hibátlanul vette az akadályokat, így csak az időtúllépésért kapott 3,10 hibapontot. Ez a hajtás a magyar csapatnak az aranyérmet jelentette, Lázár Vilmosnak pedig azt, hogy akár három verőhibája is lehet ahhoz, hogy megtartsa első helyét öccsével szemben. A 48 éves hajtó igazolta klasszisát, a húszból csak a 17-es kapunál hibázott, időtúllépése nem volt, így 1999, 2001, 2007 és 2013 után ötödször nyert egyéniben.”
A végeredmény egyéniben
1. Lázár Vilmos (160,12 hibapont)
2. Lázár Zoltán (166,25 hibapont)
3. Jozsef Dibak (166,86 hibapont)
4. ifj. Dobrovitz József (169,26 hibapont)
23. ifj. Simon József (197,85 hibapont)
30. Osztertág Kristóf (200,95 hibapont)
32. Kákonyi Norbert (203,80 hibapont)
36. Galambos Nándor (206,79 hibapont)
A végeredmény csapatban
- Magyarország: Lázár V., Lázár Z., ifj. Dobrovitz (322,47 hibapont)
- Olaszország: Claudio Fumagalli, Dibak, Francesco Aletti Montano (340,29 hibapont)
- Németország: Sebastian Warneck, Anna Sandmann, Arndt Lörcher (357,41 hibapont)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.