„Az embereknek mindenhol elegük van a kitenyésztett politikusokból”

Lezárt tartalom a Kör tagjainak
október 20., szerda 11:23
  • Gurzó Ákos egykori újságíró és marketingszakember volt Márki-Zay Péter kommunikációs igazgatója.
  • Amikor elvállalta a munkát, elérhetetlennek tűnt a mostani eredmény.
  • Azt mondja, a magyar politikai marketingben 30 éve ugyanazok az emberek dolgoznak, akik tanácsadása mellett több párt elsüllyedt már, mégis elfogadjuk őket megmondóembernek.
  • Szigorúan adatalapon dolgoztak - közben a visszalépési dráma hetét nagyon élvezte, és úgy élte meg, mint a Trónok harcát.

Márki-Zay Péter a győzelmi beszédének végén kiemelte, hogy ön a kommunikációs csapatának vezetője, és Floridából jött haza ezért a munkáért. Mivel foglalkozott korábban?

A pályámat újságíróként kezdtem, tíz évet töltöttem a médiában. Dolgoztam a BBC-nél, az MTI-nél, voltam parlamenti és diplomáciai tudósító, a Duna TV és a Magyar Rádió külföldi tudósítója. 2009-ben váltottam, akkor kezdtem marketinggel és kommunikációval foglalkozni.

Miért jött ez a váltás?

Amit szerettem volna elérni a médiában, az addigra összejött. A BBC volt a gyerekkori álmom. Ott álltam a húszas éveim végén: oké, mit fogok csinálni a következő 30-40 évben ebben a szakmában? Azt is láttam, hogy újságíróként kevésbé mobilis az ember, én pedig szeretek időről időre más országokban élni. Az mégse működik, hogy én leszek az örökös külföldi tudósító. Új kihívásra vágytam, ami a világ bármelyik részén használható tudást ad. A marketing ilyen. Dolgoztam Prágában, Londonban, Melbourne-ben, New Yorkban és Miamiban is. Ráadásul azt gondolom, hogy az újságírás és a marketing rokonszakmák, az érem két oldala, ők nem ellenérdekelt felek...

Egy kicsit azért igen. Amit a marketinges összecsomóz, azt az újságíró megpróbálja kibogozni.

A jó marketingesnek sosem szabad hazudnia. A jó kommunikátornak sem, ez igaz a vállalati környezetre és a politikára is.

Az más, hogy mit domborít ki az ember - az igazsághalmazból mit emel ki, és mit nem.

Amit nem emel ki, arra az újságírók rákérdeznek. Arra viszont tényleg sok példa van, hogy a két iparág között átjárnak az emberek.

Foglalkozott politikai kommunikációval is?

Nem. Idén májusig nem foglalkoztam politikai marketinggel és kommunikációval. A politika viszont érdekelt. Azt mondtam a volt kollégáknak, bárhol vagyok a világon, ha nincs ott tudósítójuk, szóljanak. Az M1-nek, a Klubrádiónak és a Magyar Hangnak is tudósítottam különböző helyszínekről ingyen. A 2020-as amerikai elnökválasztásra írtam cikkeket is a Magyar Hangra, mert azt láttam, hogy kevés olyan magyar médium van, ami kiegyensúlyozottan tájékoztat a kampányról. Ez vezetett oda, hogy most Márki-Zay Péter kampányát viszem. Május elején megkeresett a Mindenki Magyarországa Mozgalom csapata. Látták, hogy otthonosan mozgok az amerikai politikában. Kérték, hogy csináljak egy prezentációt az amerikai elnökválasztásról, amit szívesen megtettem, de kiderült, hogy ennél sokkal többet tudnék segíteni nekik.

Fotó: botost/444.hu

Miért csatlakozott hozzájuk?

Fantasztikus szakmai kihívásnak láttam, hogy itt van egy alulról építkező mozgalom, van egy aktivista hálózatuk országszerte, és van egy jelölt, aki az ellenzéki összefogással már kétszer sikert aratott Vásárhelyen, most pedig megpróbálja országos szinten is. Az is óriási szakmai kihívás volt, hogy míg a vállalati marketing világában mindig van pénz, itt alig volt. Csak elkötelezett önkéntesek. Ebből kellett országos kampányt csinálni.

Tényleg nem kapott pénzt a munkáért, ahogy Márki-Zay Péter mondta a beszédben?

Lépj be a Körbe, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a körnek? Lépj be!

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt