A Hvg.hu írt egy nagyon hosszú, de jó cikket arról, hogy milyen harc folyik éppen a reklámpiacon. Aki nem akarja elolvasni az egész cikket, annak összefoglaljuk pár mondatban.
- Lázár János belerúgott a méhkasba, amikor a Reklámszövetséggel (MRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével (MAKSZ) a reklámadó esetleges bevezetéséről és az ügynökségi bónusz eltörléséről tárgyalt.
- A költések után visszaforgatott bónusz a magyar reklámcégek egyik legnagyobb bevétele, a reklámadó pedig nagyon rosszul érintené az amúgy is rossz állapotban lévő szektort.
- Ezzel a legrosszabbul a tévék járnának, főleg az RTL Klub.
- Állítólag a piac újraelosztását a Fidesz-közelinek tartott médiabirodalom vezetői kezdeményezték.
- Az egyik külföldi tulajdonú médiacég azt panaszolta, hogy nagy nyomás alatt vannak, hogy csoportosítsák át a hirdetéseiket az egyik tévé javára.
- Gyakorlatilag ezzel zsarolják a piaci szereplőket a Fidesz-közeli médiavállalkozások.
- Közben nem csak a tévépiac zsugorodik, hanem a médiaügynökségek bevétele is.
- A TV2 bevétele kilenc milliárd forint alá eshet, állítólag konkrét összegeket emlegettek, hogy mitől tudna talpraállni a cég.
- Pedig az állam nagyon szereti az érdekes körülmények között eladott TV2-t.
- 2008-ban az RTL részesedése a tévés állami reklámbevételekből 42 százalékos volt, a TV2-é pedig 27 százalék. Ez az arány 2012-re megfordult: RTL-é 17,6 százalék, TV2-é 50 százalék.
- Pedig az RTL nézettsége jobb volt.
- Tavaly még durvább lett a helyzet. A 2010-es kormányváltás óta a legtöbb állami közbeszerzést megnyerő ügynökség, az IMG felvásárolt reklámperceinek 86 százaléka jutott a TV2-re, és csak 14 százaléka az RTL-re.
- Idén már 96:4 lett az arány.
- Az IMG nyert idén a jegybank tenderén is. Az MNB a Növekedési Hitelprogramjának második ütemét több mint 6 milliárd forintért reklámozza. Ez minden idők legnagyobb reklámköltése.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.