Ilyen lesz az új Margitsziget

Tbg
Budapest
2013 június 27., 10:14
  • Összeszedtük a 12 legjobb ötletet, ami a Margitszigettel történhet!
  • Le is rajzoltuk őket!!
  • Ki is számoltuk, hogy mennyibe kerülhet, mikorra lenne kész!!!
  • Kiválasztottuk a kivitelezőt is ön helyett!4!!
  • Döntse el, melyiket szeretné!!444!!!

Amihez igazán értünk

margitsziget-latvenyterv-viakolor

Mi mással is boríthatnánk le az egész Margitszigetet, mint a modern kor márványával, a viakolorral? Ez borít szinte minden körforgalmat, bicikliutat, kapubejárót, teraszt, járdát, virágágyásszegélyt, ráadásul sokkal igényesebb, mintha egyszerűen lebetonoznánk az egészet!

Kivitelező: KÉSZ Zrt.

Elkészülés éve: 2015.

Becsült költség: 125 mrd Ft.

A világrekorder

margitsziget-latvenyterv-focipalya

Stadiont mindenki tud építeni, nemcsak a Magyar Állam, tessék csak az éppen örömtüzeket gyújtogató brazilokra gondolni, de tudnak erről mesélni az ukránok, a kínaiak, a koreaiak vagy a portugálok is, hogy csak a közelmúlt lázas stadionépítéseit említsük. Ekkora focipályája viszont nem lenne senkinek. A pálya alapvonala ráadásul – az integrált térségfejlesztési koncepció mentén észak-déli irányban haladva – igazodna a természet adta partvonalhoz.

Kivitelező: KÖZGÉP Zrt.

Elkészülés éve: 2015.

Becsült költség: 89 mrd Ft.

Van der TISZK

margitsziget-latvenyterv-tiszk

Mivel a kormány sikeresen integrálta a megyei, a járási és a kistérségi problémákat egy nagy problémába, szükséges volna egy európai értelemben vett, de nemzeti adóforintokból emelt épületre. Az épület korszerű, valóban egykapus rendszerben működne: ez a kapu az Árpád- és a Margit-híd között félúton helyezkedne el.

Tervezését egy akármilyen - levitézlett, ezért olcsó - holland építészre bíznánk, kikötésként csak az őrült formát, az acél és az üveg domninanciáját várnánk el, lásd a kitűnő elődöket, mint ING-székház, a CET vagy a rendőrpalota.

Kivitelező: TRIGRÁNIT Zrt.

Elkészülés éve: 2034.

Becsült költség: 379,3 mrd Ft.

Emese álma

margitsziget-latvenyterv-emese

A süppedős, gumiból készült futószőnyeg adta az ötletet legmerészebb látványtervünkhöz: ebből az anyagból készülhetne el egy mesterséges  domb, amelynek közepén hűs hasadék várná a kikapcsolódni vágyókat - kávézóval, étteremmel, bowlingpályával és látogatóközponttal. A frigiditásra emlékeztető Margit nevet az Új Termékenység jegyében Emesévé keresztélnénk át. A sziget déli fertályán bozontos erdő a pihenni, barangolni vágyókat várná és kecsegtetné.

Kivitelező: KÖZGÉP-HANKOOK Konzorcium.

Elkészülés éve: 2027.

Becsült költség: 145,1 mrd Ft.

Széles Gábor álma

margitsziget-latvenyterv-teszlasziget

Ez az ország sohasem tett meg egy tapodtat sem mecénásai nélkül, most sincs ez másképp. Az Ikarus-vezér Széles Gábor már a finisben jár az új energiacella fejlesztésével, amely mellett a fantasztikus jelző is kicsinyítő képzővé törpül. A végtelen és ingyenes energiával könnyedén a levegőbe emelhetnénk a szigetet, a többit pedig már a történelemkönyvek lapjain olvasnánk újra meg újra.

Kivitelező: VIDEOTON HOLDING Zrt.

Elkészülés éve: 2029.

Becsült költség: 445,1 mrd Ft.

Zsír, hús, háztáji

margitsziget-latvenyterv-balnafarm

Ha vidéken a disznótartás az új menőség, Budapest – méreteiből fakadóan – a bálnatenyésztésre állhatna rá, amelyhez keresve sem találnánk jobb helyszínt a Margitszigetnél. Az óriási tartályokban korosztályonként szétválasztva növekednének az óriási állatok.

Kivitelező: KÖZGÉP Zrt.

Elkészülés éve: 2033.

Becsült költség: 229 mrd Ft.

Kiskaríbia Budapest szívében

margitsziget-latvenyterv-littlecornisland

Minden magyar ember álma, hogy megfelelő és optimális életvitelt folytatva egyszer az életben eljusson a Karib-térség egyik legpompásabb szigetére, a Little Corn Islandre. Az álmokat azonban felülírják a rezsiszámlák, a devizahitelek, a túlzottdeficit-eljárások, illetve az, hogy a legtöbben képtelenek vagyunk előrelátóan, fegyelmezetten takarékoskodva élni. Erre szolgálna megoldásul a nicaraguai sziget pontos és hű másának felépítése, illetve a Duna vizének sózásos tisztítása, amely egy csapásra karibi hangulatot varázsolna a főváros közepébe. Nem látták Rogán Antalt és nejét, Cilikét Ibizán nyaralni? Persze hogy nem, hiszen ők már kizárólag csak a Little Corn Island 2-re járnak!

Kivitelező: Vienna Capital Partners Holding.

Elkészülés éve: 2046.

Becsült költség: 678 mrd Ft.

A János-hegyből dombot

margitsziget-latvenyterv-felhokarcolo

Évtizedek óta depressziós az egész város, mert szinte már csak nálunk nincsenek felhőkarcolók. A város főépítészei rendre megfúrják a hasonló elképzeléseket, mondván, nem passzol a városképhez, a magas épületek megijesztik a kisnyugdíjasokat, az ipari alpinisták veszélyességi pótlékainak emelkedésének költségvonzatairól nem is beszélve. Hát tényleg olyan ijesztő voltna? Inkább gyönyörű, nem? Innen a Budai-hegység is csak nyomorult domborulatnak tűnne.

Kivitelező: KÖZGÉP-SWIETELSKY Konzorcium.

Elkészülés éve: 2086.

Becsült költség: 1478 mrd Ft.

Vidámpark helyett

margitsziget-latvenyterv-metroallomasok

Igazán kiábrándító, hogy annyit kell gyalogolni az épülő metróállomások között a turistáknak és mi tagadás, nekünk, városlakóknak is. A sors fintora, hogy ezek a helyszínek metróval sem megközelíthetők, ezért támadt az az ötletünk, hogy a 4-es metró építkezéseit egy helyre, a Margitszigetre költöztetnénk, így mindenki gyors betekintést nyerhetne a világhírű magyar építők tudásába.

Kivitelező: KÖZGÉP-SWIETELSKY Konzorcium.

Elkészülés éve: 2015.

Becsült költség: 511,5 mrd Ft.

Az idő pénz

margitsziget-latvenyterv-autopalya-kozgep

Nem jut néha eszébe tülkölve ülve a fővárosi digidugóban, hogy a Flórián térről csak 2 perc a Jászai Mari tér légvonalban? Hogy a Komjádi uszoda és a Bed Beach közötti utazási távolság harmadára csökkenne, ha építenének végre egy rendes, tisztességes autóutat? Hogy a Margit sziget hosszában nem autózható?

Gyors válaszunk az ön problémájára ez a fantasztikus, az amerikai autópályák méreteivel vetekedő csomópont, amely tehermentesítené az egész belváros közlekedését, ráadásul a mostanában oly sokat kritizált Közgép is az orrunk előtt bizonyíthatná be, hogy valóban pontosan, gyorsan és költséghatékonyan végzi munkáját.

Kivitelező: KÖZGÉP Zrt.

Elkészülés éve: 2029.

Becsült költség: 387,5 mrd Ft.

Ne szégyenlősködjünk

margitsziget-export-urakszigete

Bizonyára mindenki számára ismert történelmi tény, hogy a Margitsziget hosszú ideig az urak, a nemesek kedvelt vadászó helyszíne volt, az apróvadak nyüzsögtek rajta. Semjén Zsolt meglovagolhatná ezt a régi ötletet és az élére állhatna ennek a retró kezdeményezésnek. Legyen a sziget újra vadaspark, de nyilván több ésszel kell ezt megcsinálni, mint elődeink tették. A látást zavaró cserjéket és bokrokat kivágnánk, a szigetre pedig könnyebben eltalálható nagyobb vadakat, pl. zsiráfokat költöztetnénk, a mobil vadlest pedig bárhol felállíthatnánk a szigeten. A nagyközönség a partról szemlélhetné az úri mulatságot. Ez talán a legolcsóbb beruházásunk a területre.

Kivitelező: Mészáros és társa Kft.

Elkészülés éve: 2019.

Becsült költség: 65 mrd Ft.

Dicsőség a hősöknek!

margitsziget-export-arvizkopont

Mi sem adhatná vissza a – lekopogom – mögöttünk álló veszedelmes árvíz nagyságát, jelentőségét, mint egy olyan emlékközpont, amit tulajdonképpen elöntött a víz? Talán önben is volt már az a furcsa érzés, amikor katasztrófa vagy háború túlélőiről hallott, látott valamit, hogy tulajdonképpen nem is lehetett az olyan veszedelmes, hiszen ők is túlélték. Ennek a tamáskodó érzésnek vetne véget ez az emlékközpont, amely végleg a víz alá nyomná a Margitszigetet, mint a Duna a Kossuth téri gödröt.

Kivitelező: KÉSZ Zrt.

Elkészülés éve: 2022.

Becsült költség: 88 mrd Ft.

(Grafika: Tbg, ötletek: 444)

A cikk elkészülésében közreműködött: Vodafone. Legek hálózata

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.