Ez egy hagyományos finn futam - nyilatkozta Kimi Räikkönen faarccal, miközben integetett a szurkolóknak a pilótákat körbehordozó kamionon. A Hungaroringen 34 fok van, az aszfalt 51 fokos, esni nem fog. A rajtsorrend a következő: Hamilton, Vettel, Grosjean, Rosberg, Alonso, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Pérez, Webber.
Hamilton negyedszer rajtol az élről, háromszor már nyert a Hungaroringen (2007, 2009, 2012). Alonso itt nyerte élete első Forma-1-es futamát (2003-ban), Button is itt volt először első (2006-ban). Vettel viszont még egyszer sem nyert Magyarországon.
A páratlan rajtszámúak előnyben vannak, mert a pályának nem a poros oldaláról indulnak - mondták a szakértők. Ehhez képest a rosszabb helyről startoló Vettel maradt a második, bár Alonso javított. Az első kör után így állnak: Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Raikkönen, Webber és a 13. helyről a nyolcadikra feljövő Button. Rosberg koccant, visszaesett.
Az első helyet tartó Hamilton futott már leggyorsabb kört. A második Vettelnek ahelyett, hogy hozzá közelítene, hátrafelé kell figyelnie, mert Grosjean szorongatja. Ők hárman elléptek kicsit a mezőnytől.
A két Ferrari 4-5. egyelőre, Alonso a gyorsabb, a Rosbergerrel koccanó Massa az ötödik, mögötte Räikkönen.
Räikkönen megpróbálja megelőzni a sérült autóval versenyző Massát.
Hamilton az élről állt ki először kerékcserére. Három másodperc alatt kapott új gumikat, de összeségében 21 másodpercet vesztett. Mercedeses csapattársa, Rosberg is lecserélte a 11. körben a gumijait.
Vettel - szintén élről - a 11. körben is kiment kerékcserére. A világbajnok visszatérve Button mögé jött vissza. Grosjean vezet,. Alonso a második. Hamilton az ötödik.
A 13. körben Grosjean az első, Raikkönen a második, a két Lotus még nem volt kint kereket cserélni.
A 14. körben mindkét Lotus kijött kereket cserélni. Vettel mögé jött vissza Grosjean, Raikkönen a tizedik helyen folytatja. Webber az első, de ő még nem volt a boxutcában. Hamilton a második, Button a harmadik - ő sem cserélt még gumit - Vettel a negyedik. Grosjean az ötödik, szorongatja Vettelt.
Button mellett nem tud elmenni a folyamatosan támadó Vettel, nyakukon az eddig nagyon gyors Grosjean.
Vettelnek problémái vannak, arra utasították, hogy lassítson, ne melegedjen túl az autója, ő arra panaszkodott, hogy nem érzi az autó elejét. Mindez a csapatrádió üzenetekből derült ki.
Bár senkit nem érdekel, de a 100. nagydíját futó Sutil versenyének alighanem vége.
Így állnak a 21. körben:
Webber (még kiállás nélkül), Hamilton, Button (még kiállás nélkül), Vettel, Grosjean, Alonso. Az utóbbi négy egészen közel van egymáshoz.
Próbálkozások vannak, de nagy előzés még nem volt a futamon.
A 24. kör volt a legjobb kör. Előbb az élről kiment a boxba Webber, a hatodik helyre jött vissza, közben Vettel ott és úgy előzött, ahol ezt nem lehet, a Mansell-kanyar belső ívén ment el a kopott gumikon versenyező Button mellett. Azzal a lendülettel elhúzott az angol mellett Grosjean és Alonso is. Button autója megsérült a manőverek közben.
Grosjean másodszor is a boxban, a hetedik helyre jött vissza, Button elé. Hamilton vezet, Vettel a második, Alonso a harmadik. Webber ment közben egy leggyorsabb kört. Majd Button ment egy még gyorsabbat, az elvileg sérült autójával.
Hamilton 13 másodperccel vezet Vettel előtt, Alonso, Webber, Räikkönen, Massa, Grosjean a további sorrend.
A 30. körben Vettel után Grosjean is bemutatott egy parádés előzést, szintén a Mansell-kanyarban, de nem a belső, hanem a külső íven ment el a friss gumijaival Massa mellett. Ezzel hatodik a francia.
Gutiérrez a második, aki feladta a versenyt.
A 32, körben a kényelmesen vezető Hamilton másodszor is a boxban, a negyedik helyre jött vissza. Vettel vezet, de még csak egyszer volt kint kerékcserén, Alonso, Webber még a dobogón.
Grosjean nem tud ma úgy előzni, hogy azt ne vizsgálják, Buttont és Massát is vitatott körülmények között hagyta le.
34. kör: Hamilton is bemutatott egy látványos előzést, Webber mellett ment el. Alonso kiment előle kerékcserére, majd Vettel is.
Grosjean előzését, amivel elment Massa mellett. és lement a pályáról előnyszerzésnek minősítették, így boxutcát áthajtást kapott az eddig nagyon jó futomat menő francia. Elképzelhető, hogy mind a négy kereke lefutott a pályáról, ezért lehet a szigorúank tűnő ítélet. A verseny után vizsgálják majd a Buttonnal történt afférját is.
A verseny felénél így állnak: Hamilton, Webber, Räikkönen.
Vettel a negyedik, Alonso az ötödik. A megbüntetett Grosjean követi a spanyolt.
A negyvenedik körben 1:25:977-tel Hamiltoné a leggyorsabb kör. Ahhoz képest, hogy előzetesen nem tartották esélyesnek, elég sima versenye van.
Úgy tűnt, hogy Grosjeant kihívják kerékcserére, de aztán a Lotus-szerelői visszavitték a gumikat. Így továbbra is a francia a hatodik.
Hamilton, Webber, Vettel, Alonso, Grosjean a sorrend, miután Räikkönen is kiment még egy kerékcserére.
A 44. körben Webber is lecserélte a gumijait, ő másodszor volt kint. A harmadik helyre jött vissza. Alonso mögötte a negyedik.
Kicsit hátrébb tekintve: a 7-10. helyen Button, Massa, Rosberg, Maldonado.
Pilóták, akik akkor kerülnek képernyőre, ha kiesnek, 3. rész. Bottas autója elfüstölt, elég rossz helyen.
Hamilton újabb leggyorsabb kört megy, 15 másodperccel vezet Vettel előtt a 47. körben. Webber a harmadik helyről kontráz.
Grosjean végül bement a kerékcserére, a hetedik helyre jött vissza, Többször a tervek szerinte nem lesz bent.
Alonso is kiment a boxba, az ötödik helyre jött vissza Button és Grosjean elé. Räikkönen a negyedik, ő már valószínűleg végigmegy a két kiállással.
Az 51. körben Hamilton harmadszor is kiment kerékcserére, Vettel és Webber mögé jött vissza. Az ausztrált azonnal megelőzte az új gumikkal úgy, hogy szinte leterelte a pályáról Webbert. Vettel van Hamilton előtt, de neki még ki kell mennie kerékcserére.
A harmadik Webbernek ki kell még mennie kerékcserére Räikkönen elől, ezt most el is mondták a finnek.
14 körrel a vége előtt Vettel az élről kijött utolsó kerékcseréjére, a negyedik helyre jött vissza, Räikkönen mögé. A finn egy kiállással kevesebbel oldaná meg a futamot, a gumijai viszont kopottabbak lesznek a hajrára. Meg is indult nagyon a német világbajnok.
Hamilton az első, Webber a második - neki még ki kell állnia egyszer, a negyedik helyre jöhet majd vissza -, Räikkönen, Vettel a sorrend, Három másodperc van a 3. és a 4. között. Friss gumikkal Vettelé a leggyorsabb kör.
Kerékcsere már nem fogja befolyásolni a dobogót, Webber is lecserélte gumijait, a negyedik helyre jött vissza. Hamilton, Räikkönen, Vettel az élen a sorrend tíz körrel a vége előtt. A második helyet nehéz lesz megtartania Räikkönennek.
Pontszerzők még a 61. körben: Webber, Alonso,Grosjean, Button, Massa, Rosberg, Pérez.
Webberé a leggyorsabb kör, de tíz másodperccel van lemaradva Vettel mögött.
1,4 másodperc a különbség a 2. Räikkönen és a 3. Vettel között a 63. körben.
Hamilton több mint tíz másodperccel vezet Räikkönen előtt, de Vettel már egy másodpercen belül van a finnhez képest.
A 66. körben a kilencedik Rosberg motorja elfüstölt, majd lángok csaptak ki belőle. Ezzel Maldonado is pontszerző.
Webber nem fogja utolérni Vetteléket.
Vettelnek rádión mondták be a javítókódot, amivel újra tudná indítani a KERS-t. Aztán majdnem megelőzte a második helyen autózó Räikkönent, de aztán mégsem.
Hamilton sima győzelmet aratott, negyedszer nyerte meg a magyar nagydíjat. 2. Räikkönen, 3. Vettel. A finn annyira kicentizte, hogy a cél után le is állította az autóját.
A további pontszerzők: Webber, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Pérez, Maldonado.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.