Hamilton nyerte a magyar futamot

sport
2013 július 28., 14:03

Ez egy hagyományos finn futam - nyilatkozta Kimi Räikkönen faarccal, miközben integetett a szurkolóknak a pilótákat körbehordozó kamionon. A Hungaroringen 34 fok van, az aszfalt 51 fokos, esni nem fog. A rajtsorrend a következő: Hamilton, Vettel, Grosjean, Rosberg, Alonso, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Pérez, Webber.

Hamilton negyedszer rajtol az élről, háromszor már nyert a Hungaroringen (2007, 2009, 2012). Alonso itt nyerte élete első Forma-1-es futamát (2003-ban), Button is itt volt először első (2006-ban). Vettel viszont még egyszer sem nyert Magyarországon.

Hamilton simán eljött

A páratlan rajtszámúak előnyben vannak, mert a pályának nem a poros oldaláról indulnak - mondták a szakértők. Ehhez képest a rosszabb helyről startoló Vettel maradt a második, bár Alonso javított. Az első kör után így állnak: Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Raikkönen, Webber és a 13. helyről a nyolcadikra feljövő Button. Rosberg koccant, visszaesett.

Hamilton, Lewis

Az első helyet tartó Hamilton futott már leggyorsabb kört. A második Vettelnek ahelyett, hogy hozzá közelítene, hátrafelé kell figyelnie, mert Grosjean szorongatja. Ők hárman elléptek kicsit a mezőnytől.

A két Ferrari 4-5. egyelőre, Alonso a gyorsabb, a Rosbergerrel koccanó Massa az ötödik, mögötte Räikkönen.

Räikkönen megpróbálja megelőzni a sérült autóval versenyző Massát.

Az élről ment ki kerékcserére

Hamilton az élről állt ki először kerékcserére. Három másodperc alatt kapott új gumikat, de összeségében 21 másodpercet vesztett. Mercedeses csapattársa, Rosberg is lecserélte a 11. körben a gumijait.

Vettel - szintén élről - a 11. körben is kiment kerékcserére. A világbajnok visszatérve Button mögé jött vissza. Grosjean vezet,. Alonso a második. Hamilton az ötödik.

A 13. körben Grosjean az első, Raikkönen a második, a két Lotus még nem volt kint kereket cserélni.

A 14. körben mindkét Lotus kijött kereket cserélni. Vettel mögé jött vissza Grosjean, Raikkönen a tizedik helyen folytatja. Webber az első, de ő még nem volt a boxutcában. Hamilton a második, Button a harmadik - ő sem cserélt még gumit - Vettel a negyedik. Grosjean az ötödik, szorongatja Vettelt.

Button mellett nem tud elmenni a folyamatosan támadó Vettel, nyakukon az eddig nagyon gyors Grosjean.

Vettelnek problémái vannak, arra utasították, hogy lassítson, ne melegedjen túl az autója, ő arra panaszkodott, hogy nem érzi az autó elejét. Mindez a csapatrádió üzenetekből derült ki.

Bár senkit nem érdekel, de a 100. nagydíját futó Sutil versenyének alighanem vége.

Így állnak a 21. körben:

Webber (még kiállás nélkül), Hamilton, Button (még kiállás nélkül), Vettel, Grosjean, Alonso. Az utóbbi négy egészen közel van egymáshoz.

Próbálkozások vannak, de nagy előzés még nem volt a futamon.

A 24. kör volt a legjobb kör. Előbb az élről kiment a boxba Webber, a hatodik helyre jött vissza, közben Vettel ott és úgy előzött, ahol ezt nem lehet, a Mansell-kanyar belső ívén ment el a kopott gumikon versenyező Button mellett. Azzal a lendülettel elhúzott az angol mellett Grosjean és Alonso is. Button autója megsérült a manőverek közben.

Grosjean másodszor is a boxban, a hetedik helyre jött vissza, Button elé. Hamilton vezet, Vettel a második, Alonso a harmadik. Webber ment közben egy leggyorsabb kört. Majd Button ment egy még gyorsabbat, az elvileg sérült autójával.

Hamilton 13 másodperccel vezet Vettel előtt, Alonso, Webber, Räikkönen, Massa, Grosjean a további sorrend.

A 30. körben Vettel után Grosjean is bemutatott egy parádés előzést, szintén a Mansell-kanyarban, de nem a belső, hanem a külső íven ment el a friss gumijaival Massa mellett. Ezzel hatodik a francia.

Gutiérrez a második, aki feladta a versenyt.

A 32, körben a kényelmesen vezető Hamilton másodszor is a boxban, a negyedik helyre jött vissza. Vettel vezet, de még csak egyszer volt kint kerékcserén, Alonso, Webber még a dobogón.

Grosjean nem tud ma úgy előzni, hogy azt ne vizsgálják, Buttont és Massát is vitatott körülmények között hagyta le.

34. kör: Hamilton is bemutatott egy látványos előzést, Webber mellett ment el. Alonso kiment előle kerékcserére, majd Vettel is.

Grosjean előzését, amivel elment Massa mellett. és lement a pályáról előnyszerzésnek minősítették, így boxutcát áthajtást kapott az eddig nagyon jó futomat menő francia. Elképzelhető, hogy mind a négy kereke lefutott a pályáról, ezért lehet a szigorúank tűnő ítélet. A verseny után vizsgálják majd a Buttonnal történt afférját is.

A verseny felénél így állnak: Hamilton, Webber, Räikkönen.

Vettel a negyedik, Alonso az ötödik. A megbüntetett Grosjean követi a spanyolt.

A negyvenedik körben 1:25:977-tel Hamiltoné a leggyorsabb kör. Ahhoz képest, hogy előzetesen nem tartották esélyesnek, elég sima versenye van.

Úgy tűnt, hogy Grosjeant kihívják kerékcserére, de aztán a Lotus-szerelői visszavitték a gumikat. Így továbbra is a francia a hatodik.

Hamilton, Webber, Vettel, Alonso, Grosjean a sorrend, miután Räikkönen is kiment még egy kerékcserére.

A 44. körben Webber is lecserélte a gumijait, ő másodszor volt kint. A harmadik helyre jött vissza. Alonso mögötte a negyedik.

Kicsit hátrébb tekintve: a 7-10. helyen Button, Massa, Rosberg, Maldonado.

Pilóták, akik akkor kerülnek képernyőre, ha kiesnek, 3. rész. Bottas autója elfüstölt, elég rossz helyen.

Hamilton újabb leggyorsabb kört megy, 15 másodperccel vezet Vettel előtt a 47. körben. Webber a harmadik helyről kontráz.

Grosjean végül bement a kerékcserére, a hetedik helyre jött vissza, Többször a tervek szerinte nem lesz bent.

Alonso is kiment a boxba, az ötödik helyre jött vissza Button és Grosjean elé. Räikkönen a negyedik, ő már valószínűleg végigmegy a két kiállással.

Az 51. körben Hamilton harmadszor is kiment kerékcserére, Vettel és Webber mögé jött vissza. Az ausztrált azonnal megelőzte az új gumikkal úgy, hogy szinte leterelte a pályáról Webbert. Vettel van Hamilton előtt, de neki még ki kell mennie kerékcserére.

A harmadik Webbernek ki kell még mennie kerékcserére Räikkönen elől, ezt most el is mondták a finnek.

14 körrel a vége előtt Vettel az élről kijött utolsó kerékcseréjére, a negyedik helyre jött vissza, Räikkönen mögé. A finn egy kiállással kevesebbel oldaná meg a futamot, a gumijai viszont kopottabbak lesznek a hajrára. Meg is indult nagyon a német világbajnok.

Hamilton az első, Webber a második - neki még ki kell állnia egyszer, a negyedik helyre jöhet majd vissza -,  Räikkönen, Vettel a sorrend, Három másodperc van a 3. és a 4. között. Friss gumikkal Vettelé a leggyorsabb kör.

Kerékcsere már nem fogja befolyásolni a dobogót, Webber is lecserélte gumijait, a negyedik helyre jött vissza. Hamilton, Räikkönen, Vettel az élen a sorrend tíz körrel a vége előtt. A második helyet nehéz lesz megtartania Räikkönennek.

Pontszerzők még a 61. körben: Webber, Alonso,Grosjean, Button, Massa, Rosberg, Pérez.

Webberé a leggyorsabb kör, de tíz másodperccel van lemaradva Vettel mögött.

1,4 másodperc a különbség a 2. Räikkönen és a 3. Vettel között a 63. körben.

Hamilton több mint tíz másodperccel vezet Räikkönen előtt, de Vettel már egy másodpercen belül van a finnhez képest.

A 66. körben a kilencedik Rosberg motorja elfüstölt, majd lángok csaptak ki belőle. Ezzel Maldonado is pontszerző.

Webber nem fogja utolérni Vetteléket.

Vettelnek rádión mondták be a javítókódot, amivel újra tudná indítani a KERS-t. Aztán majdnem megelőzte a második helyen autózó Räikkönent, de aztán mégsem.

Hamilton sima győzelmet aratott, negyedszer nyerte meg a magyar nagydíjat. 2. Räikkönen, 3. Vettel. A finn annyira kicentizte, hogy a cél után le is állította az autóját.

A további pontszerzők: Webber, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Pérez, Maldonado.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.