Nekiment a Wizz Air a Sólyomnak

közlekedés
2013 augusztus 08., 12:03

Minden részletre kiterjedő közleményben taglalja a Wizz Air, hogy ma milyen nehéz új légitársaságot indítani. A közlemény, amelyről az Index számolt be, ugyan nem nevesít semmilyen céget, de teljesen egyértelmű, hogy a Sólyom Airways kapcsán született.

A Wizz Air szerint fontos tudni, hogy az újonnan induló légitársaságok túlnyomó többsége vagy soha nem száll fel, vagy néhány éven belül csődbe megy. Csak az elmúlt tíz évben több mint 50 hosszabb vagy rövidebb történelmű légitársaság húzhatta le rolót. A Malévvel együtt ezek döntően hagyományos, egy központi városra építő cégek voltak.

A közlemény azt állítja, hogy egy elavult flotta kérdéseket vet fel a működési biztonság és a hatékonyság kapcsán. A pénzügyi források hiánya abban is megnyilvánulhat, hogy egy légitársaság elavult repülőgépek beszerzésére kényszerül. Egy 20-30 éves repülőgép fenntartási költsége sokkal magasabb, mint az olyan új repülőgépeké, a magas fenntartási költségek pedig tovább gyengítik a versenyképességet. Egy szék üzemeltetési költsége is magasabb, mint az új repülőgépek esetében, mivel az elavult technológia miatt az üzemanyag-fogyasztás is magasabb, ráadásul a régi gépeken kevesebb szék van.

A Wizz Air szövgéből a legérdekesebb rész az, amely arról ír, hogy a légiközlekedési hatóság jogi kötelezettsége ellenőrizni, hogy egy új légitársaság rendelkezik-e a működéshez szükséges műszaki és pénzügyi háttérrel. Az érvényben lévő szabályozás értelmében egy induló légitársaságnak három havi költség készpénzes fedezetével kell rendelkeznie. Ennek az előírásnak a célja, hogy védje az utasok érdekeit. Egy légitársaság váratlan bukását a felügyeleti hatóság által tanúsított kellő körültekintés akadályozza meg, kéri számon a hatóságot a Wizz Air.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.