A NSA megfigyelte és adatokat gyűjtött a legelterjedtebb online videojátékok használóiról. A körbe beletartozott a World of Warcraft, a Second Life és az Xbox Live is. Az ok egyszerű, az NSA és brit testvére, a GCHQ, feltételezése szerinte a bizonyos terrorista körök ellenőrizetlen kommunikációra használhatják a játékok chat felületeit, vagy fedett pénzutalások történhetnek. Még 2007-ben figyelmeztette a hatóságot egy belső meeting, hogy érdemes lehet megfigyelni ezeket a játékokat.
Az ügynökség beépített trollokat és játékosokat, megfigyelték a Xbox Live hálozatát. Telepített ügynökök játszották naphosszat a Warcaftot, 2008-ban már komoly listát vezettek magasan kvalifikált játékosokról: mérnökökről, követségi vezetőkről, fegyverkereskedőkről.
Egy feljegyzés szerint a Second Life-ot annyi FBI, CIA, NSA ügynök játszotta és figyelte meg, hogy kölcsönösen figyelniük egymásra, nehogy a másikat kezdjék el megfigyelni.
A megfigyelések közben megállapították, hogy létezik egyszerűbb módja is a titkos kommunikációnak, mint egy troll avatar.
A Warcraft gyártója úgy nyilatkozott, hogy nem adott engedélyt az NSA-nek, a Second Life megtagadta a választ. Xbox-nál sokan aggódnak amiatt, hogy a Kinect kameráját, tudták-e megfigyelésre használni. (Mashable)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.