Mit csináljon egy szegény kormány, ha már végképp kifogyott az ötletekből, hogyan vegye rá a makacskodó párokat a gyerekcsinálásra? Nem vált be semmi, a pénz már nem elég? Kitalálnak inkább valami szokatlant, valami szexit. Cikinek tartod a magyar kormány erőfeszítéseit, hogy növelje a gyermekvállalási kedvet? Mai posztunkból kiderül, hogy a Táncválasztó, Párválasztó világviszonylatban igenis megállja a helyét!
Úgy tartják, hogy a többnapos ünnepek után kilenc hónappal a világon mindenhol megugrik a szülészetek forgalma. Mivel a leghatásosabb népességnövelő eszköznek mindezidáig a hosszas áramszünetek bizonyultak, de ezeket nehézkes kivitelezni, meg kell erőltetnie a fantáziáját annak, aki igazán jó ötletet keres.
Világszerte számos ország kormányának vállát nyomja a népességfogyás lelassításának terhe. A nagy aggodalom aztán ha mást nem is, de remekbeszabott ösztönző programokat szül. A politikusok nemcsak nálunk értik a módját, hogyan vegyék rá a fiatalokat a családalapításra!
Év vége van, listázunk mi is. Íme a 8 legdilisebb kormányzati ötlet a népességfogyás megállítására.
A japán kormány szerint elég nagy lehet a gond, mert "Kézikönyv az életről és a nőkről" címmel középiskolásoknak szóló praktikus nyomdaterméket állítatott össze egy kormányzati munkacsoporttal. A kiadványban tinédzsereket oktatnak arról, hogy mi is a terhesség és gyermekvállalás. Biztos nagyon motiváló lesz!
Tavaly óta Szingapúr polgárai a kormányuk jóvoltából ajándékutalványokkal támogathatják egyedülálló, vagy magányosnak vélt ismerőseinket, rokonainkat. A kártyát randevúkhoz, vagy ismerkedéshez, társkereső szolgáltatások igénybevételéhez használhatják fel a szerencsés megajándékozottak.
Hazánkban a Táncválasztó, Párválasztó aratott zajos sikert, már ami az internetes poénáradatot illeti. Kulturált szórakozásra és táncikálásra kevéssé volt igény, és amennyire tudni lehet, ismerkedésre sem volt jó a tízmillió forintos projekt, ami vérmérséklettől függően váltott ki agyfaszt és földön fetrengő röhögést a derék magyar adófizetőkből.
Kaptál már kedvet a családalapításra egy igazán szép ajtódísztől? Nem? Mi sem. Az EMMI támogatásával igényelhető babaköszöntő ajtódíszek - hiába a lógtak a szomszéd ajtaján - szerintünk nem sokakat segítettek át a gyerekvállalás felé vezető végső akadályokon.
Dél-koreában pár éve azt találta ki valami közpénzekből működő agytröszt, hogy az egészségügyi minisztérium dolgozói (ők nyilván mindenki másnál jobban tudják, mit és hogyan kell csinálni a biztos eredmény érdekében) havonta egy nap hamarabb menjenek haza, hogy minél több energiájuk maradjon a házaséletre. Annak érdekében, hogy nehogy mégis inkább bent maradjanak a munkahelyükön és dolgozzanak, egyszerűen lekapcsoltatták a villanyt az irodákban este hétkor. Arról nem szól a fáma, hogy ha a párjuk nem a minisztériumban húzzák az igát, ugyan mégis kikkel szorgoskodhatnak a haza üdvén a közszolgák, de azt tudjuk, hogy ha sikerrel járnak, ajándékutalványt is kaptak. Az ország a terv szerint sok-sok kis állami hivatalnokkal lett volna gazdagabb. Meglep valakit, hogy végül nem így történt?
Japán egyik legnagyobb háztartási papíráru-forgalmazó cége nyilvánosságra hozta az elkeserítő adatokat: az országban ma már több felnőtt- mint gyerekpelenka fogy. A híresen nem szexelő, de a robotika iránt szenvedélyes vonzalmat érző japánok előálltak a megoldással. Egy közepesen élethű, (bár van aki szerint inkább ijesztő) gondoskodásra vágyó robotgyerek keltette szülői érzelmek meghozzák majd kedvet a családalapításhoz. Nem meglepetés, hogy nem így lett.
2012-ben és szntén Szingapúrban azt találták ki, hogy egy mentolos cukorkákat gyártó céggel öszefogva összehoznak egy igazán klassz estét a fiataloknak, a hazaszeretet pedig megfelelő hívószó a reprodukcióhoz. Nem is tököltek sokat, készíttettek egy rapszámot. Ilyen verbális motiviációs tréninget még nem hallottál! "Szingapúr népessége, némi növekedésre van szükséged" és hogy "Hazaszerető férj vagyok, te meg a hazaszerető feleségem, teljesítsük hazafias kötelességünk, adjunk életet!" Ti is kedvet kaptatok?
Mire is volna nagyobb igény Oroszországban, mint gyerekre? Hát hűtőszekrényre! 2007-ben a csökkenő gyerekszám miatt Vladimir Putyin úgy döntött, hogy szeptember 12-ét kinevezi a Fogantatás Napjává, és munkaszüneti napot rendelt el. Azokat, akik ügyesek voltak és a nemzeti ünnepre, június 12-re összehozták a babát, nemcsak pénzzel jutalmazták, de az újdonsült kismamák hűtőszekrénnyel, vagy akár egy autóval is gazdagabbak lettek.
A sikereken felbuzdulva aztán továbbléptek: Putyin meghívta az amerikai R'n'B bandát, a kissé már porosodó Boyz II Ment, hogy idén februárban énekeljék el gyerekcsináló slágerüket, az I'll Make Love To You-t.Az eredményeknek már mutatkozniuk kellene, de erről valamiért mi egyetlen hírt sem találtunk.
Szerintetek melyik viszi a prímet? Hallottatok jobbat? Osszátok meg velünk is!
További nőkkel kapcsolatos híreket, érdekességeket találsz a feminfo facebook oldalán. Tetszik?
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.