A nagyszülőknek hála még mindig a Facebook a közösségi háló királya

tech
2013 december 30., 21:16

A közösségi hálózatok versenyében nem hozott drasztikus változást az év. Még mindig a Facebook a király. A Pew Research felmérése szerint 2013-ban is toronymagasan a Facebookot használta a legtöbb 18 éven felüli internetező. A szájtnak még növelnie is sikerült a penetrációt: 2012-ben a felnőtt netezők 67, 2013-ban már a 71 százaléka használta.

Távoli második a Linked In, amit a tavalyi húsz százalék után idén már 22 százalék használt. A dobogóra a gazdag amerikai nők tumblre, a Pinterest került, ami 15 százalékról 21 százalékra növelte az elérését, így megelőzte a 16 százalékról 18-ra javító Twittert és a 13 százalékról 17 százalékra ugró Instagramot.

A Facebook viszont szinte teljes egészében a szülők és nagyszülők generációjának köszönheti a növekedést. Idén már a 65 éven felüliek 45 százaléka facebookozott, szemben a tavalyi 35 százalékkal. Érdekes, hogy míg a férfiaknak csak 66, a nőknek 76 százaléka használja a szájtot.

A Facebook látogatottsága elég kiegyenlített a különböző demográfiai csoportokban. A Twittert viszont jellemzően az ötven év alattiak, az Instagramot pedig a 30 éven aluliak használják. A Pinterestet pedig elsősorban a nők és a gazdagok. (Via Buzzfeed)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.