Ha véletlenül átaludták volna az éjszakát, elmondanám, hogy amíg önök henyéltek, lezajlott a 2014-es Super Bowl, aminek az eredményét már nyilván tudják. Esetleg nem tudják.
Amúgy is, kit érdekel? Az eredménynél mindig sokkal érdekesebb, hogy milyen reklámokkal állnak elő a közvetítés szüneteiben az üdítő-, sör-, chips- és autógyárak. Mármint azok, amik meg tudták fizetni a 30 másodpercenként 4 millió dolláros közvetítési díjat.
A víztisztaságú és vízízű sörök nagymestere egy kiskutya és egy ló bimbódzó barátságán (szerelmén) keresztül igyekszik bemutatni egy kutyamenhely-tulajdonos és egy kovboj bimbódzó barátságát (szerelmét). Elég bonyolult a sztori, de a lényeg, hogy a végén a kutya és a ló legalább összejön.
Az üzenet, hogy a technika mindenkinek segít kiteljesíteni önmagát, még rendben lenne, de ezt a Microsoftnak a könnyfakasztás helyett sikerült olyan ijesztő géphangon prezentálni, hogy a jó érzésű ember a zsebkendő helyett rögtön a távirányító után kap.
Hozzávalók: kutya és gyerek. Sőt két gyerek, egy jófej, aki attól jófej, hogy ő a kisebb, és egy gonosz, aki nem segít az anyukájának. És győz a kisebb, de azon az áron, hogy a végére belőle is ugyanolyan ellenszenves kis seggfej lesz, mint a bátyjából. Ja, és kutya is van benne. Doritos: a seggfejek eledele.
Az America the Beautiful című hazafias nóta az USA-ban már-már himnusz értékű alkotásnak számít, tegnap például Queen Latifah adta elő a meccs az igazi himnusz, a Star-Spangled Banner előtt. A Coca-Cola csavart rajta egyet, és mexikóiakkal, ázsiaiakkal és zsidókkal énekeltette el sorról sorra, mindenkivel a saját nyelvén. Nagyszerű húzás, lett is belőle balhé, hogy akkor most mitől is beautiful valójában America.
Parádés szereposztás Ben Kingsley-vel, James Bond-filmbe illő jelenetekkel, óriáskerékkel, emeletes busszal, helikopterrel, nagyon gonosz britekkel, londoni szimfonikusokkal, és a szlogennel: rossznak lenni jó. Üzenet: nincs britebb a Jaguarnal. Főleg amióta indiai tulajdonban van. Bár ez nincs benne a reklámban.
Német tudósok kikísérleteznek egy új kutyafajt, a doberhuahuát, és elszabadul a pokol. Az üzenet: az Audi bezzeg nem köt kompromisszumokat. Ha kötne, nyilván úgy járna, mint a Jaguar.
Bob Dylan elmondja, hogy az amerikai mobiltelefonok már Ázsiában készülnek, a sör meg Németországban, de a legjobb autók azért csak a Chryslernél. Ami azért vicces, mert azt még nyilván Bob Dylan is tudja, hogy Amerikában az 1968-as Mustang óta nem készült normális autó. A reklám amúgy is béna önkoppintás, az érett férfi által narrált, hiperpatrióta Detroit-siratós műfajban évekkel ezelőtt megszületett a klasszikus, és ezt sajnos most sem sikerült felülmúlni.
Ez csak egy teaser volt a Volkswagen angyalszárnyas reklámjához, amit végül leadtak, de legalább kiderül belőle, hogy a reklámszakma tud röhögni magán: német tudósok a hozzávalókból kifejlesztik a tökéletes reklámot, aztán szégyenszemre bevallják, hogy nem sikerült. Még szerencse, hogy minden idők egyik legjobb Super Bowl-reklámját szintén a a Volkswagen készítette, azt eddig 59 millióan nézték meg. Ezt nem fogják, de viccnek nem rossz.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.