Gondolom maguknak is feltűnt, hogy mostanában milyen sok szépet írnak hazánk látványosságairól az angolszász sajtóban. A CNN egész mellékletet szentelt Magyarországnak Destination: Hungary címen. De még a Guardian, a New York Times, a Daily Mail és a Sunday Times is írt a romkocsmákról, meg a disznóvágásokról.
Ha azt gondolja, hogy a világsajtó magától érdeklődik ennyire Magyarországért, akkor téved. A Travelo megkérdezte a Magyar Turizmus Zrt.-t, és megtudta, hogy a cég az elmúlt három évben több mint háromezer külföldi tévést és újságírót nyaraltatott Magyarországon ún. "tanulmányút" keretében. A CNN sorozatáért pedig 400 ezer eurót, vagyis kb. 125 millió forintot fizettek. 2013-ban összesen 799,7 millió forintot költöttek hirdetésekre.
Hogy a háromezernél is több újságíró nyaraltatása mennyibe került a költségvetésnek, arról nincsenek adatok. Tavaly az összköltség 250 millió forint volt, de ennek egy részét légitársaságok és szállodák állták. A Magyar Turizmus Zrt. szerint a megjelent cikkek hírértéke "meghaladja az egymilliárd forintot". Hogy ezt hogyan árazták be, az sajnos nem derült ki. (Via Travelo)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.