A metrókat szállító Alstom vezérigazgatója a Napi Gazdaságnak mondta el, hogy
a Metropolisok indulásra készek, emögött hosszú évek munkája és alapos tesztprogram áll.
A új fővárosi metrószerelvények prototípusa 15 ezer kilométert futott. Majd minden szerelvény lezötykölődött ezer kilométert, a teljes metróvonal pedig egy 225 ezer kilométeres tesztüzemet tudhat maga mögött. Mivel a metró üzemeltetői szerint a budapesti lakosság még nem érett meg arra, hogy vezető nélküli szerelvényeken utazzon, ezért 2015-ig, az addig is teljesen automatán működő vonalon futó kocsikon még lesznek vezetőfülkék. Azokban meg ott fog állni egy vonatfelügyelő is. Majd jövőre ezt kiszerelik és akkor remek kilátással utazhatunk majd a Móriczról a Gellért térre.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.