Megállt az Apple növekedése

2014 április 23., szerda 14:18
134

A cég pénzügyi vezérigazgatója és az elemzők is azt jósolják, hogy az elmúlt negyedévben ugyanakkora lesz az Apple profitja, mint az egy évvel ezelőtti első negyedévben. Steve Jobs visszatérése óta nem volt ilyen.

Ezzel véget ér minden idők leggyorsabb növekedése, amit technológiai cég valaha produkált. A 2005-ös 13 931 milliárd dolláros éves bevételtől 2013-ra eljutottak a 170 910 milliárd dollárig.

2011-ben az Apple volt a világ legértékesebb vállalata, de az értékeléskor beszámították azt is, hogy még mennyit növekedhet. Úgy látszik, ennyit. A piac már 45 milliárd dollárral kevesebbre tartja a céget, mióta 3 hónapja közzétették az első negyedév bevételeiről szóló előrejelzésüket.

De mi a baj?

Jogos lenne a felvetés, hogy talán már nem veszik úgy az Iphone-t, mint cukrot az ablakos tót. Az Iphone-eladások teszik ki a cég bevételeinek 56 százalékát. Ez továbbra is egyenletes, hiszen a kínai eladások nem annyira indultak be, hiába volt ez Kína legnagyobb terjesztőjére, a China Mobile-ra bízva. A több száz dolláros készülékeket stabil bázis fogyasztja, ami kb. kétévente meg is veszi a legújabb modellt.

Az Apple 2014-ben kb. 8 milliárd dollártól esik el, mivel lemondott az OS X operációs rendszerről és az olyan szoftverektől, mint az iLife vagy az iWork. De nem ez a baj, hanem hogy nem fogy elég jól az Ipad. Az Apple bevételeinek kb. 20 százaléka függ az Ipad-eladásoktól, és az utóbbi negyedévben lehet, hogy kevesebbet adtak el, mint eddig. Figyelembe véve, hogy az Apple ezt a PC helyettesítésére találta fel, és hogy a legtöbb táblagép ennek a másolata, az Ipad egy kihagyott lehetőségnek tűnik.

Mivel az Iphone nagyjából jó arra, amire az Ipad is, ezért az okostelefon kiszorítja a táblagépet is. És azok, akik a táblagépet többnyire videonézegetésre használják, azok nem cserélik le olyan sűrűn, mint az évente összetört, elveszett vagy elhasznált telefonokat, hanem inkább 5 évente váltanak újra, mint a számítógép esetében.

A legnagyobb baj viszont az, hogy nem jön egy olyan radikálisan új termék, mint az Iphone.

Sokan az Iwatch okosórától várnak ilyesmit, de a szakértők szerint hiába, az nem lesz olyan forradalmi, mint amilyen az Apple növekedésének motorja, az Iphone volt.

A következő negyedévben a cég a nagyobb Iphone-okkal és Ipadekkel szépíthet. (Quartz)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt