Aki esetleg tavaly júniusban a kanadai Torontóban járt Method Man koncertjén, a rapperen egy fehér pólót láthatott. A pólón egy másik raplegenda, a 2004-ben elhunyt Ol'Dirty Bastard híres számának még híresebb rigmusa olvasható: "Shimmy Shimmy Ya". A keleti parti rapzene legendás zenekara, a Wu-Tang Clan alapítóiról van szó.
A póló egy magyar csapat, a Kings of Rap Clothing (KOR) terméke, amely egyre nagyobb népszerűséget szerez az Egyesült Államok legismertebb hiphopelőadói között.
A KOR másfél éve kezdett befutni, mesélte a meglehetősen szerény csapat egyik tagja. A titok nyitja az Instagram volt, ahová pólóikat kipakolták, és ahol most is lehet követni a csapat munkásságát.
Az első pólók a rap kilencvenes éveki aranykorszakának alkotóiról készültek, így Ol'Dirty mellett a New York-i Notorious B.I.G. portréja és Juicy c. számból szállóigévé vált, Martin Luther King-parafrázis, az "It Was All A Dream" is megjelenik.
A pólók hamar komoly népszerűségre tettek szert az előadók között, ahogy magukról írják:
Így láthattuk Ruste Juxx-ot KINGS OF RAP Clothing szettekben reppelni “Can Only Be Me” című hivatalos videójában és “Ready To Juxx” című album borítóján. Reks Budapesten, DJ Thoro Brooklynban, Method Man Torontóban lépett fel a pólókban, de láthattuk Torae-t, Skyzoo-t, DJ Turnamentet és Smooth Da Hustlert is különböző rendezvényeken KOR cuccokban pózolni.
Aki elkavarodna a nevek között, a KOR honlapján végignézheti a trófeákat, itt pedig a Facebook-oldalukra lehet rácsatlakozni.
A csapat egy ideje folyamatosan kapja a felkéréseket, ráadásul a Wu-Tang Clan logójának használatára is engedélyt kaptak a WTC hivatalos dj-jétől, Dj Mathemathicstól, aki annak idején a logót tervezte.
A KOR pólókollekciójához nemrégiben városi hangulatfotókat, ún. lookbookot is készített: Budapestből úgy sikerült Harlemet varázsolni, hogy felkérték a modell szerepére egyik barátjukat.
Vicces, hogy mennyire hasonlít és közben mennyire más két, egymástól több tízezer kilométerre lévő nagyváros hangulata még akkor is, ha a divatjegyek ugyanazok.
A KOR alkotói külön-külön nem szeretik a nyilvánosságot, ezért csak annyit sikerült róluk megtudni, hogy mindannyiuk kedvence a hiphop, az egész üzletet 4-5-en csinálják 22 és 33 év közöttiek. A pólókat két grafikus, egy festő és egy tipográfus készíti, a képek klasszikus eszközökkel (festék, ecset) készülnek.
A csapat többi tagja a gyártást és a promót intézi szigorúan, és kifejezetten büszkék arra, hogy mindent maguk intéznek.
Pár napja a Budapestre látogató 50 Cent lett gazdagabb a Kings of Rap Clothing legújabb alkotásával, amiből akár póló is lehet. A rapper mindenesetre személyesen rendelkezett arról, hogy ez a festmény biztosan hazajusson vele:
---
A címlapképet és felső nagy képet is Temesi Ádám (Stúdió-X) fotózta.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.