Főleg a nők és a fiatalok látogatják a plázákat Magyarországon – állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb összegzése.
Eszerint a bevásárlóközpont látogatóinak 80 százaléka visszatérő, rendszeres ügyfél. A vásárlók 57 százaléka nő, 43 százalékuk férfi, és a felük 29 éves sincs. A 30 és 49 év közöttiek a plázalátogatók 31 százalékát adják, míg az ötven év felettiek a fennmaradó 19 százalékot.
Vásárolni háromból két látogató szokott, átlagosan 7300 forintért.
„Egyértelmű összefüggés van a kellemes környezet és az ott-tartózkodás hossza között. Ahol jól érzik magukat a vásárlók, ott tovább maradnak. Azok a bevásárlóközpontok, amelyek külön figyelmet fordítanak erre, akár 1,5 órás látogatásra is számíthatnak, szemben az átlagos egy órával.”
– idézte az összegzést a kutatási tapasztalatokról Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.