Fabulon a bőre őre, ne feküdjön hideg nőre

putyin_2
1,4 milliárd dollárnyi készpénzért vesz meg egy raklapnyi kozmetikai márkát a Nestlé svájci élelmiszermulti a kanadai Valeant Pharmaceuticals International kozmetikai cégtől – mondja a Reuters.

A Nestlé az utóbbi időben elég erősen megcélozta a világszerte szárnyaló bőrápolási bizniszt. A svájciak 23,29 százalékos tulajdonrészt birtokolnak a L'Oréal kozmetikai óriásban, idén februárban pedig megvették a korábban a L'Oréal-lal közös Galderma bőrápolási cikkeket gyártó vállalat száz százalékát, és Nestlé Skin Health néven új vállalatcsoportot hoztak létre.

A hírügynökség idézi a legfrissebb témába vágó piackutatási adatokat, amelyek szerint a Botox és más ránctalanítók piaca csak az Egyesült Államokban 2,5 milliárd dollárról (2013-as tényadat) várhatóan 4,7 milliárd dollárra nő 2018-ig, éves szinten tehát 13,5 százalékos bővülést várnak. Az üzlettel a Nestlé olyan márkák forgalmazási jogát szerezte meg, mint a Restylane, Perlane, Emervel a Dysport vagy a Sculptra.

A Reuters szerint már trendnek tekinthető, hogy az európai élelmiszermultik a gyengén muzsikáló hazai élelmiszerpiac miatt egyre inkább az egészségipar illetve a bőrápolás felé fordulnak. Az Unilever nemrég hasonló felvásárlásokba fogott, sampon- és szappanmárkákat vett meg, miközben élelmiszermárkáinak egy részétől megvált.

Az üzlettel egyidőben az eladó Valeant Pharmaceuticals International bejelentette, hogy megemeli ajánlatát az Allergan kaliforniai cégre, a Botox gyártójára.