Megpróbáltuk felvenni a kapcsolatot L. Simon kedvenc kommunikációs cégével. Inkább csak közpénznyelésben jók

POLITIKA
2014 július 02., 17:04
comments 61

Olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom, és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg, illetve határidőre teljesített"

- ezt nyilatkozta L. Simon László államtitkár a Népszabadságnak, amikor arról kérdezték, ugyan hogy lehet, hogy egy tízmillió forintos pályázatra csak olyan cégeket hívtak meg, amelyeknek valamilyen köze van L. Simonhoz.

A kötelező tájékoztatás legjobbja

A pályázat tavaly augusztusi. Az akkor L. Simon vezette fejlesztési tanács a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekthez kerestek céget, amelyik elvégzi a kötelező tájékoztatást és az üzleti marketingfeladatokat. A három kiválasztott közül aztán a Shortcut Communications lett a legkiválasztottabb.

Hárman, egyedül, hárman

Megkerestük a céget, mert elég érdekes megbízásai voltak eddig is, és a tuladjonosi háttere sem unalmas. Ők jelentkeztek például egyedüliként az Országos Vízügyi Főigazgatóság „gyorsított meghívásos”, PR- és tájékoztatási feladatokra kiírt közbeszerzésére, 56 milliós szerződés lett a jutalmuk.

Ha meg nem egyedül, hát pont ugyanabban a hármas felállásban vettek részt pályázaton, mint amilyen a velencei bringás volt. Az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft-nál így nyertek el egy „hirdetés és rendezvényszervezési” tárgyú tízmilliós tendert. Kötöttek a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel is szerződést, 40 ezer euróért segítették a "Diákújságírók a részvétele a magyar EU-elnökség kommunikációjában" projekt sikerét.

A tulaj: a kabinetfőnök és a médiakultúrás alapítvány

A Shortcut 2010 óta másfélszeresére növelte a bevételeit. Két tulajdonosa van a cégiratok szerint: Kisfalvi Gábor, aki L. Simon kabinetfőnöke és az Ifjúsági Médiakultúráért Alapítvány. Utóbbi honlapja tök üres, a telefonjuk ki sem csöng, emailre nem válaszoltak. Hogy kik a tagjai, a vezetői, azt nem tudni, de elég jól szerepelnek, ha állami pénzek megszerzéséről van szó. 2012-ben nyertek például 12 millió forintot az emberminisztériumtól a „Mozdulj Mama, mozdulj Papa! sportrendezvény sikeres megvalósítása érdekében folytatott kommunikációs kampány költségeinek megtérítése", és 15 milliót dohányzásellenes kampányra is.

Lenne 150 milliótok? Lenne

A legnagyobb, egyszerű keresésre megtalálható tétel az a 150 millió forint, amit a Kultúra Vására elnevezésű, "országos turisztikai vonzerővel bíró kulturális rendezvény" támogatására kaptak idén a Nemzeti Kulturális Alaptól. Az NKA akkori alelnöke L. Simon László volt. A pénzről döntő kollégium éves kerete 300 millió volt, ebből adtak 150 milliót az alapítványnak. L. Simon azt nyilatkozta korábban erről a Magyar Narancsnak, hogy a Kultúra Vására rendezvény az Ifjúság a Médiakultúráért Alapítvány ötlete volt, ők keresték meg az elképzelésükkel. A terv támogatására akkor lett lehetőség, amikor kiderült, hogy az NKA maradványforrásából plusz pénz áll az alap rendelkezésére.

Az alapítványt kerestük telefonon, de ki sem csöngött, írtunk emailt, nem válaszoltak, a honlapjuk meg egy üres fehér oldal.

Négynapos céggel pályázatba

Pedig van itt még egy cég, mégpedig az U-Group Kft. Ennek is az Ifjúság a Médiakultúráért Alapítvány az egyik tulajdonosa. Tavaly októberben alapították Pécsen. Négy nappal annak a pályázatnak a leadási határideje előtt, amelyben döntöttek a 2014-es Holokauszt-évfordulóhoz kapcsolódó megemlékezések állami támogatásáról. És az újszülött U-Group is nyert. 25 millió forintot kapott egy egynapos rendezvényre, ahol Radnóti verseket adtak elő „a legmodernebb vizuális és zenei-művészeti ágakat bevonva (animáció, graffiti, rap, hiphop)”. A jelentkezők között az akkor L. Simon vezette parlamenti kulturális bizottság szelektált, hogy mit terjesztenek fel támogatásra a Miniszterelnöki Hivatalhoz. 

És mit válaszolt a megkeresésünkre a kötelező tájékozatás kommunikációban az L. Simon által elvárt szintet megbízhatóan hozó, profi Shortcut Communications?

Semmit.

Elkérték a számomat, és visszahívást ígértek.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére a közelmúltban a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg felületeinken. Ebben közösségként együttes a felelősségünk, a mienk kiemelt. Amíg újragondoljuk a teendőinket, nem minden cikkünk alatt lehet kommentelni. Egyszersmind kérjük és köszönjük, ha nem csak szabályzatunk betűjének, de a szellemének betartása felett is segítetek őrködni.

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt