Valószínűleg mégsem valami rejtélyes műszaki probléma, hanem hanyagság okozta a moszkvai metró történetének legsúlyosabb műszaki balesetét, amelyben 22 utas meghalt és több mint 160 megsebesült.
Az MTI híre szerint egy váltókezelőt gyanúsítanak azzal, hogy az ő hanyagsága vezethetett a katasztrófához.
A moszkvai metró kelet-északnyugati irányú Arbatszko-Pokrovszkaja vonalán kedden siklott ki egy szerelvény három kocsija. Az egyik teljesen szétroncsolódott.
A baleset helyi idő szerint reggel 9 óra körül, a csúcsforgalomban történt. A zsúfolt metrókocsikban elsősorban munkába siető emberek utaztak, amikor a szerelvény vezetője a Szlavjanszkij bulvar megálló előtt 200 méterrel hirtelen fékezett.
A lenta.ru orosz hírportál közlése szerint a nyomozók azt feltételezik, hogy a gyanúsított elmulasztotta megvizsgálni a váltót, amely előzőleg javítás alatt állt. A több tonnás metrószerelvények okozta rezgés miatt a váltó kioldódhatott, a síneket átállította és az alagút falának irányította a súlyos balesetet szenvedett szerelvényt.
Az első kihallgatáson a kezelő elismerte, hogy nem ellenőrizte a váltó állapotát.
A szerencsétlenség elsődleges okának eddig azt tartották, hogy egy váratlan feszültségesés miatt a biztonsági rendszer hamis vészjelzést adott ki, és a szerelvény vezetője talán emiatt vészfékezett. Más feltételezések szerint a kisiklott vagonok futóműszerkezetével, a kerekek felfüggesztésével lehetett probléma.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.